خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

بسته شدن دروازه مسجد دانشگاه البیرونی به روی دانشجویان شیعه مذهب

شماری از دانشجویان دانشگاه البیرونی در ولایت کاپیسا می‌گویند که مسئولین امنیتی طالبان در این دانشگاه، ورود دانشجویان شیعه مذهب به مسجد این دانشگاه را ممنوع کرده‌اند.

دلیل این اقدام عدم ادای نماز توسط دانشجویان اهل تشیع پشت امام جماعت اهل سنت گفته شده است.

یکی از این دانشجویان امروز (یک‌شنبه، ۲۰ سنبله) در پیامی به روزنامه اطلاعات روز گفته است که دانشجویان در خوابگاه دانشگاه البیرونی به‌دلیل ازدحام در اتاق‌ها، از مسجد این دانشگاه در کنار نماز، برای مطالعه نیز استفاده می‌کردند.

به‌گفته‌ او، اما امروز نماینده طالبان به دانشجویان اهل تشیع گفته است هر کسی که پشت امام مسجد نماز کند حق ورود به مسجد را دارد، در غیر آن از «هر فرقه و هر مذهب که باشد، به اتاق‌های‌شان نماز بخوانند و در آن‌جا مطالعه نیز کنند».

این دانشجو علاوه کرد که نماینده طالبان گفته است دیگر هیچ دانشجویی حق مطالعه در مسجد را ندارد، مگر این‌که «پشت یک امام نماز کند».

این دانشجوی دانشگاه البیرونی می‌گوید که مسجد دانشگاه دارای دو طبقه است و در طبقه دوم آن پنج وقت نماز جماعت با امامت امام اهل سنت برگزار می‌شود.

به‌گفته او، طبقه پایین مسجد برای نمازهای انفرادی اهل تشیع و دیگر کسانی بود که از جماعت باز می‌ماندند.

این دانشجو تصریح کرد که یک ماه پیش نماز جماعت توسط دانشجویان شیعه در طبقه پایین برگزار شد؛ اما رهبری دانشگاه البیرونی مانع برگزاری آن شد.

به‌گفته‌ این دانشجو، تقربیا ۳۰ درصد از دانشجویان دانشگاه البیرونی شیعیان هستند.

Input your search keywords and press Enter.