خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

بازگشت چهار فضانورد پس از پنج ماه به زمین

چهار فضانورد پس از پنج ماه دوباره به زمین برگشتند

چهار فضانوردی که پنج ماه در فضای بین‌المللی (آی‌اس‌اس) مشغول ماموریت بودند، با کپسول اسپیس‌ایکس دوباره به زمین بازگشتند.

خبرگزاری حاما: دیروز (یکشنبه، ۲۱ حوت) چهار فضانورد که حدود پنج ماه در فضای بین المللی آی اس اس مشغول انجام دادن ماموریت بودند دوباره با یک کپسول دراگون اسپیس ایکس به زمین برگشتند

به‌ گزارش اسپیس، «جاش کاسادا» و «نیکول مان» از ناسا، «کویچی واکاتا» از جاپان و «آنا کیکینا» از روسیه صبح امروز در خلیج مکزیک در نزدیکی ساحل فلوریدا روی آب فرود آمدند. مان، کاسادا و کیکینا سه فضانوردی بودند که پیش‌تر به فضا نرفته بودند، ولی این پنجمین مأموریت فضایی واکاتا بود و او حالا درمجموع ۵۰۵ روز از عمر خود را در فضا گذرانده است.

پس از فرود کپسول اسپیس‌ایکس در دریا، تیم‌های نجات به سرعت به محل رسیده و فضانوردان را از دریا نجات دادند.

گروه دیگری از فضانوردان که اخیراً در مأموریت کرو-۶ به ایستگاه فضایی فرستاده شده بودند، جای این چهار فضانورد را پٌر خواهند کرد.

این در حالی است که مأموریت کرو-۵ در طول این چند ماه چندین دستاورد تاریخی را به نام خود ثبت کرد. نیکول مان به اولین زن بومی امریکا تبدیل شد که به فضا رسیده است؛ کیکینا به اولین فضانورد روسیه تبدیل شد که با یک فضاپیمای خصوصی امریکا پرواز کرد و واکاتا پنجمین بازگشت از فضا به زمین را تجربه کرد.
محمد عیسی بیان
خبرگزاری حاما

Input your search keywords and press Enter.