خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

سیگار: امارت اسلامی به‌طور غیرمستقیم به ‌کمک‌های ایالات متحده در بخش آموزش دسترسی دارند.

سیگار: امارت اسلامی به‌طور غیرمستقیم به ‌کمک‌های ایالات متحده در بخش آموزش دسترسی دارند.

اداره بازرس ویژه ایالات متحده امریکا در امور بازسازی افغانستان (سیگار) در گزارش گفته است که امارت اسلامی به‌طور غیرمستقیم به ‌کمک‌های ایالات متحده در بخش آموزش دسترسی دارند.

خبرگزاری حاما: اداره بازرس ویژه ایالات متحده امریکا در امور بازسازی افغانستان (سیگار) در گزارش گفته است که امارت اسلامی به‌طور غیرمستقیم به ‌کمک‌های ایالات متحده در بخش آموزش دسترسی دارند. سیگار افزوده است که سیاست‌های آموزشی امارت اسلامی، باعث کاهش علاقه‌ دانش‌آموزان برای ثبت نام در مکتب‌ها شده است.

بازرس ویژه امریکا گفته که کاهش بیش از ۱۰ درصدی ثبت نام‌ دانش‌آموزان در مکتب‌ها، به‌ دلیل سیاست‌های محدودکننده امارت اسلامی صورت گرفته است.

یافته‌های سیگار نشان می‌دهد که امارت اسلامی در تامین معاش معلمان ناتوان بوده‌اند و آموزگاران زیادی به دلیل جاگزینی مضمون‌های مذهبی با مکتب‌ها را ترک کرده‌اند.

همچنان در گزارش آمده که تعداد ثبت نام کننده‌گان برنامه‌های تحصیلی دانشگاه‌های خصوصی با حاکمیت امارت اسلامی از ۵۰ تا ۹۰ درصد کاهش یافته است.

اداره بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) دریافته است که امارت اسلامی به‌طور غیرمستقیم به کمک‌های آموزشی ایالات متحده دسترسی دارند و این کمک‌ها عواید مالیاتی را برای امارت اسلامی، ایجاد می‌کند.

در گزارش، از وضع مالیات بر درآمد کارمندان برنامه ‌های آموزشی تمویل‌شده توسط ایالات متحده و عواید مالیاتی بر خرید و فروش کالاهای کمکی امریکا توسط امارت اسلامی ذکر شده است.

براساس گزارش سیگار، با تسلط امارت اسلامی بر افغانستان نه‌ تنها حضور دختران در مکتب‌ های ابتداییه، بلکه حضور پسران در هشت ولایت بیش از ۱۰ درصد کاهش یافته است.

اداره بازرس ویژه امریکا تاکید کرده که امارت اسلامی در تامین معاش معلمان و هزینه‌ های آموزشی ناکام بوده‌اند.

در همین حال سیگار در یک گزارش تحقیقی از ۱۲۲ مکتب که از ۱ جون تا ۳۰ جولای  ۲۰۲۲ تهیه شده، دریافته که ۹ درصد این مکتب‌ها چوکی ندارند، ۲۶ درصد از دسترسی به برق محروم‌اند و ۳۱ درصد آب آشامیدنی ندارند.

سرمفتش ایالات متحده هشدار داده است در صورتی که امارت اسلامی نظام آموزشی را در حالت فرسایش نگهدارند و نسل جوان را از آموزش محروم کنند، این کشور با بحران جدیدی مواجه خواهد شد.

این در حالیست اداره بازرس ویژه ایالات متحده برای بازسازی افغانستان پیش از این نیز گفته است که امارت اسلامی ۴۹۴ بار در فعالیت‌های نهادهای مددرسان مداخله کرده‌اند.

مرتضی شیرزی
‏#Hama_News_‌خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.