خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

کاهش کمک‌های نهادهای مددرسان و نگرانی پناهجویان در سپین‌بولدک!

کاهش کمک‌های نهادهای مددرسان و نگرانی پناهجویان در سپین‌بولدک!

کمک‌های سازمان‌های بین‌المللی در سپین‌بولدک، برای پناهجویان بازگشته از پاکستان، پنجاه درصد کاهش یافته است.

خبرگزاری حاما: مسئولان در مرکز پذیرش مهاجرین و عودت‌کنند‌گان در سپین‌بولدک می‌گویند که با افزایش روند بازگشت مهاجرین افغان از پاکستان، از کاهش کمک‌های سازمان‌های مددرسان، نگران هستند.

عبداللطيف حکیمی، مدیرثبت مهاجرین در ولسوالی سپین‌بولدک، گفت: «در گذشته کمک‌های که صورت می‌گرفت، خوراکی یا غیر خوراکی، اکنون آن کمک‌ها ۵۰ درصد کاهش یافته است.»

عبدالسلام بريالی، رئیس اقتصاد قندهار، میگوید: «اکنون با مهاجرین ما طوری رفتار می‌شود که آنان ناگزیر به آمدن به افغانستان شوند. یعنی در شمار این افراد افزایش به میان آمده است.»

شماری از عودت کنندگان می‌گویند که برای رفتن به مناطق شان و آغاز یک زندگی جدید، به کمک‌های بی‌درنگ نیاز دارند.

این خانواده‌ها با حکایت تلخ از برگشت‌شان می‌افزایند که پولیس پاکستان افزون بر رفتار نامناسب پول نقد و اشیای دیگر آنان را از نزد شان می‌گیرد.

مومن آغا، رئیس مهاجرین و عودت‌کنندگان قندهار می‌گوید که امارت اسلامی به گونه‌ جدی در تلاش ایجاد سرپناه برای پناهجویان بازگشته به کشور، است.

رئیس مهاجرین و عودت کنندگان قندهار، افزود: «برای آینده احتمال دارد با آنان در قسمت سرپناه و زمین کمک شود. این کار بزرگان است که چی زمان این کمک‌ها را انجام می‌دهند. »

براساس آمارهای مرکز پذیرش مهاجرین و عودت‌کنندگان در سپین‌بولدک، به گونه‌ اوسط روزانه از ۲۰ تا ۶۰ خانواده، از این گذرگاه از پاکستان به کشور، می‌آیند.

این در حالی است که حکومت پاکستان چندی پیش اعلام کرده بود که حدود یک میلیون مهاجر افغان که اسناد قانونی ندارند را از این کشور اخراج میکنند.

محمد حفیظ فرملی
#Hama_News_‌خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.