خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

امارت اسلامی،گزارش اخیر سیگار دور از واقعیت است!

امارت اسلامی،گزارش اخیر سیگار دور از واقعیت است!

معاون سخنگوی امارت اسلامی در واکنش به گزارش اخیر بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان مبنی بر اینکه امارت اسلامی به‌طور غیرمستقیم به کمک‌های امریکا در بخش آموزش دسترسی دارد، می‌گوید که یافته‌های این گزارش دور از واقعیت است و حکومت سرپرست تمام مسایل را بربنیاد منافع کشور تنظیم می‌کند.

خبرگزاری حاما: بلال کریمی، معاون سخنگوی امارت اسلامی در واکنش به این گزارش به رسانه‌ها گفته است: «اظهارات این اداره در مورد مسایل افغانستان به دور از واقعیت می‌باشد. امارت اسلامی تمام مسایل و امورات و تمام چیزهایی‌ که در افغانستان جریان دارد، آن را مطابق اصول و منافع کشور خود تنظیم می‌کند.»
جان سپکو، بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان در یک گزارش ادعا کرده است امارت اسلامی به‌طور غیرمستقیم به کمک‌های امریکا در بخش آموزش دسترسی دارد.

در گزارش ۳۷ صفحه‌‌ای سیگار همچنان آمده است که پس از روی کار آمدن دوباره امارت اسلامی، شمار ثبت‌نام کننده‌های برنامه‌های تحصیلی دانشگاه‌های خصوصی پنجاه درصد کاهش یافته است. افزون بر آن، سیاست‌های آموزشی حکومت سرپرست سبب کاهش ثبت‌نام دانش‌آموزان در مکتب‌ها نیز شده است.

پیش از این نیز شورای امنیت سازمان ملل متحد در گزارشی گفته بود که ۵۶ برنامه کمک‌های بشری در افغانستان به علت مداخله امارت اسلامی در افغانستان متوقف شده است.

مرتضی شیرزی
‏#Hama_News_‌خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.