خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

بهادر امینیان: بدرفتاری با مهاجران افغانستان توطئه مجاهدین خلق است

بهادر امینیان، سفیر ایران در کابل، می‌گوید که نوارهای تصویری پخش‌شده از سوی لت‌وکوب مهاجران افغان در ایران، کار یک سازمان داخلی این کشور است.

آقای امینیان در یک مصاحبه ویژه با طلوع‌نیوز، گفت که سازمان مجاهدین خلق در ایران به گونه‌ی سیستماتیک سرگرم تولید ویدیوهایی است تا سبب تیرگی روابط کابل و تهران ‌شود.

او، تأ کید کرد که بدرفتاری با مهاجران افغانستان سیاست دولت ایران نیست. « ما گروهی داریم به نام سازمان مجاهدین خلق که چند هزار نفر تنها کلیپ تولید می‌کنند، علیه جمهوری اسلامی ایران. اینها در افغانستان هم فعالیت می‌کنند.»

با این حال، سفیر ایران می‌گوید که در افغانستان باید یک آشتی ملی به وجود آید تا شهروندان این کشور به ایران مهاجر نشوند.

امینیان، اطمینان داد که دولت ایران آماده است که با دولت سرپرست طالبان در بخش‌های اقتصادی همکاری کند تا دیگر شهروندان افغانستان مجبور نشوند کشور شان را ترک کنند.

این در حالی است که در  روزهای اخیر روند اخراج مهاجران افغانستانی از ایران به شدت افزایش یافته است و افرادی که از دست مأموران امنیتی ایران فرار می‌کنند، کشته و یا زخمی می‌شوند.

شماری از مهاجران افغان در ایران، می‌گویند که به دنبال کشته‌شدن دو طلبه ایرانی از سوی یک مهاجر افغان، خشونت سربازان ایرانی علیه مهاجران افغانستانی در این کشور افزایش یافته است.

در تصاویری که این روزها در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود، چندین مهاجر افغانستانی هدف شلیک گلوله‌ی نیروهای ایرانی قرار گرفته و زخمی شده‌اند. چندین مهاجر نیز، از سوی سربازان ایرانی کشته شدند.

Input your search keywords and press Enter.