خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

رئیسی: امیدی به نقش‌آفرینی شورای امنیت سازمان ملل در حفظ صلح جهانی نیست!

رئیسی: امیدی به نقش‌آفرینی شورای امنیت سازمان ملل در حفظ صلح جهانی نیست!

رئیس ‌جمهور ایران در دیدار با وزیر خارجه افریقای جنوبی گفته است که پس از ممنوعیت صدور قطعنامه توقف درگیری میان اسرائیل و گروه حماس برای اجازه دسترسی به کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه در شورای امنیت سازمان ملل توسط آمریکا، امیدی به نقش‌آفرینی این شورا در حفظ صلح جهانی نیست.

خبرگزاری حاما: و به نقل از گزارش خبرگزاری تسنیم، سیدابراهیم رئیسی، رئیس ‌جمهور ایران روز یک‌شنبه(۳۰ میزان) با نالدی پاندور، وزیر امور خارجه افریقای جنوبی در تهران دیدار کرده است.

رئیسی گفته است: «وقتی آمریکا هم با ارسال تجهیزات و تسلیحات به رژیم صهیونیستی در جنایات او علیه مردم بی‌دفاع غزه شریک می‌شود و هم از صدور قطعنامه محکومیت این جنایات در شورای امنیت سازمان ملل جلوگیری می‌کند، دیگر امیدی به نقش‌آفرینی این شورا در حفظ صلح جهانی نیست.»

به گفته وی، موضع افریقای جنوبی نیز در قبال اسرائیل «مسئولانه» است.

از سوی دیگر، وزیر امور خارجه افریقای جنوبی نیز در این دیدار گفته است که ایران می‌تواند نقش موثری در ارتقای جایگاه بریکس و تلاش مشترک کشورها برای پیشرفت عادلانه داشته باشد.

گفتنی است که آقای پاندور ظهر امروز وارد تهران شده است.

اظهارات رئیسی در حالی مطرح می‌شود که چهار روز پیش آمریکا قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را که در آن توقف درگیری میان اسرائیل و گروه حماس برای اجازه دسترسی به کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه آمده بود را وتو کرده بود.

این پیش‌نویس از سوی برازیل ارایه شده و در آن همه خشونت‌ها در اسرائیل و غزه را محکوم کرده بود.

محمد حفیظ فرملی
#Hama_News_‌خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.