خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

مرکز خبرنگاران افغانستان، از بازداشت گسترده خبرنگاران در شش ماه نخست سال جاری خبر داد!

مرکز خبرنگاران افغانستان، از بازداشت گسترده خبرنگاران در شش ماه نخست سال جاری خبر داد!

مرکز خبرنگاران افغانستان در گزارش شش ماهه وضعیت آزادی رسانه‌ها در کشور از تشدید فشار بر رسانه‌های آزاد، تغییر شدید محتوای کاری و گسترش بازداشت خبرنگاران خبر داده است.

خبرگزاری حاما: مرکز خبرنگاران افغانستان روزشنبه،( ۲۸ عقرب) با نشر گزارشی گفته که فشارهای حکومت سرپرست برای تغییر محتوا رسانه‌ها به «شدت» زیاد ادامه دارد.

به گفته مرکز خبرنگاران افغانستان تغیر در محتوا برنامه‌ها به دلیل محدویت‌ها در رسانه‌ها سبب شده تا رسانه‌ها محتوای کاری خود را به پوشش محض رویدادهای انسان‌دوستانه و کمک‌های بشری اختصاص دهند تا مورد تایید امارت اسلامی قرار گیرد.

در این اعلامیه‌ آمده است که : «در حال حاضر نه تنها در ولایات، بلکه در کابل روند کاری معمول رسانه‌ها مختل شده است و امکان تهیه و نشر گزارش‌های آزاد و تحقیقی و یا برنامه‌های چالشی رسانه‌ای به دلیل محدودیت شدید در دسترسی به اطلاعات از بین رفته است.»

این در حالی است که وضعیت رسانه‌ها و خبرنگاران در دوسال گذشته به دلیل محدودیت‌های فزاینده و بازداشت افزایش یافته است.

پیش از این نیز مرکز خبرنگاران افغانستان با نشر گزارشی گفته بود که تهدید خبرنگاران در کشور از سوی امارت اسلامی وجود داشته و در شش ماه نخست سال جاری حداقل ۷۵ مورد نقض آزادی خبرنگاران شامل ۳۳ مورد دستگیری خبرنگاران و ۴۲ مورد دیگر تهدید ثبت شده است.

این در حالی است که در دوسال گذشته و پس از به قدرت رسیدن امارت اسلامی ۲۸۱ رسانه در کشور بسته شده وشماری زیادی از خبرنگاران کار شان از دست داده‌اند.

محمد حفیظ فرملی
#Hama_News_‌خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.