خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

برگزاری مراسم گرامیداشت بمناسبت از روز جهانی هنر اسلامی در کابل !

برگزاری مراسم گرامیداشت بمناسبت از روز جهانی هنر اسلامی در کابل !

امروز چهارشنبه اول قوس سال 1402 هجری خورشیدی مولوی عتیق الله عزیزی معین فرهنگی وزارت اطلاعات و فرهنگ می گوید؛ در دین مقدس اسلام، در طول تاریخ مسلمانان در بخش هنر و فرهنگ نقش برجسته داشته و بناهای مهم تاریخی را اعمار کرده است. معماران و هنرمندان. تعهد می سپارم که در بخش هنر اسلامی در کشور تلاش های جدی برای حفظ آثار های هنر اسلامی صورت می گیرد.

خبرگزاری حاما: مولوی صیف الدین طیب معاون انسجام اداره امور،شاهکاری های هنرمندان اسلامی در طول تاریخ، ترقی هنر اسلامی در طول تاریخ، در طول تاریخ معمار ها و هنرمندان زیادی اسلامی در در جهان وجود داشته و سیاهان زدای از آن بازدید میکند. با آمدن نظامی اسلامی در کشور بخش های هنر اسلامی تقویت خواهد شد. به دستور رهبری امارت اسلامی برای رشد فرهنگ و هنر اسلامی کار خواهد شد.
داکتر اسامه عزیز رئیس دانشگاه کابل، در بخش هنر اسلامی توجهی جدی صورت گیرد. دانشکده هنر اسلامی در دانشگاه های کابل و هرات ایجاد شده است.
مولوی عبدالحق مخدوم معین پالیسی وزارت امور داخله گفت،که تمدن اسلامی با پیروزی امارت اسلامی یک بار زمینه رشد هنر و فرهنگ اسلامی فراهم شده است. یکی از ارزش مند ترین دست آورد بشر هنر اسلامی به حساب می آید هنر مندان با ابزار دستی خود خو آثار ارزش کندی را به تاریخ می سپارد. وزارت داخله بر مبنای از نمایشگاه ها و هنر اسلامی حمایت میکند.

سید احمد راشد کاشفی
خبرگزاری حاما

Input your search keywords and press Enter.