خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

کنعانی؛ به‌دنبال طرد هیچ جریانی در داخل افغانستان از ساز و کارهای سیاسی نیستیم!

کنعانی؛ به‌دنبال طرد هیچ جریانی در داخل افغانستان از ساز و کارهای سیاسی نیستیم!

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه‌ ایران بار دیگر بر تشکیل دولت فراگیر تأکید کرده و گفته است که تهران به‌دنبال طرد هیچ جریانی در داخل افغانستان از سازوکارهای سیاسی نیست.

خبرگزاری حاما: او دیروز (دوشنبه، ۶ قوس) در یک نشست خبری گفته است که ایران به‌دنبال کمک به تثبیت ثبات، آرامش و امنیت در افغانستان است.

کنعانی افزوده است که امنیت افغانستان امنیت ایران است و «در همین چارچوب به مفید بودن تلاش‌ها و سازوکارهای منطقه‌ای برای کمک به تحکیم صلح و ثبات در افغانستان معتقدیم».
سخنگوی وزارت خارجه‌ ایران تأکید کرده است که رویکرد اساسی آن کشور در ارتباط با افغانستان این است که در آن‌جا دولتی بر روی کار بیاید که نماینده‌ی تمام ملت افغانستان باشد.

کنعانی افزوده است: «ما به‌دنبال طرد هیچ جریانی در داخل افغانستان از سازوکارهای سیاسی نیستیم. ما به ملت افغانستان متعهد هستیم و معتقدیم که همه باید به شکل‌گیری دولتی که نماینده‌ی تمامی اقوام و نماینده‌ی کل ملت افغانستان باشد، کمک کنند.»

برخی از کشورهای دیگر نیز بر تشکیل دولت فراگیر در افغانستان تأکید می‌کنند، اما امارت اسلامی تأکید دارند که دولت این گروه فراگیر است و از جانب دیگر موضوع دولت فراگیر مسائل داخلی است و نباید کشورها درباره‌ی آن اظهار نظر کنند.

یلدا کمال
#Hama_News_خبرگزاری حاما

Input your search keywords and press Enter.