خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

ابراز ناامیدی وزرای امور خارجه ناتو از دولت ترکیه !

ابراز ناامیدی وزرای امور خارجه ناتو از دولت ترکیه !

چندین وزیر امور خارجه کشورهای عضو ناتو در نشست بروکسل ناامیدی خود را از ترکیه ابراز کردند.

خبرگزاری حاما: وزرای امور خارجه عضو ناتو روز سه‌شنبه، هفتم قوس گفتند با وجود مذاکرات چندین ماهه، ترکیه در تصویب الحاق سوئد به سازمان پیمان آتلانتیم شمالی کُند عمل می‌کند و ناامیدی خود را از ترکیه ابراز کردند.

همزمان با این، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در حاشیه این نشست با هاکان فیدان، همتای ترک خود گفتگو کرد و بار دیگر تاکید کرد که آنکارا باید عضویت سوئد را «در اسرع وقت» تصویب کند.

از سوی هم، کاترین کولونا، وزیر امور خارجه فرانسه به مطبوعات گفت: «ما از ترکیه و مجارستان انتظار داریم که این الحاق را بدون تاخیر بیشتر تصویب کنند.»

کاترین همچنان افزود: «قدرت و اعتبار اتحاد ما در خطر است. ما نباید روز دیگری را از دست بدهیم.»

گفتنی است که پارلمان ترکیه از اواسط ماه نوامبر سال جاری بررسی پروتکل الحاق سوئد به ناتو را آغاز کرده است. الحاق سوئد مستلزم رای موافق تمام ۳۱ عضو ناتو است.

ترکیه همراه با مجارستان، آخرین اعضای ناتو هستند که مانع ورود سوئد به این ائتلاف شده‌اند.

این در حالی است که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در ماه جنوری با عضویت سوئد در ناتو موافقت کرده بود در همان زمان ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو از این که آقای اردوغان موافقت کرده که پروتکل الحاق سوئد به ناتو را «در اسرع وقت» به پارلمان ترکیه ارسال کند، استقبال کرده بود، اما از آن زمان چندین ماه مذاکره، کار به سختی پیش رفته است.

نیلوفر موسوی
‏#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.