خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

اختصاص ۱۴۲ میلیون یورو اتحادیه اروپا به برگشت‌کنندگان اجباری!

اختصاص ۱۴۲ میلیون یورو اتحادیه اروپا به برگشت‌کنندگان اجباری!

وزارت امور مهاجرین امارت اسلامی اعلام کرده است که اتحادیه اروپا ۱۴۲ میلیون یورو به مهاجرین برگشت کننده اختصاص داده است.

خبرگزاری حاما: در حالی که نگرانی‌های جدی در مورد وضعیت بشری در افغانستان ادامه دارد، وزارت امور مهاجرین حکومت سرپرست اعلام کرده است که اتحادیه اروپا مبلغ ۱۴۲ میلیون یورو به مهاجرین اختصاص داده است.

این وزارت روز سه‌شنبه(۷ قوس) در صفحه ایکس نگاشته است که رافیلا لودیک، سرپرست دفتر اتحادیه اروپا در افغانستان و هیئت همراه‌اش در مقر این وزارت دیدار و گفتگو کردند.

وزارت امور مهاجرین حکومت سرپرست افزوده است که همزمان با این دیدار اتحادیه اروپا به ارزش ۱۴۲ میلیون یورو به مهاجرین تازه اخراج شده از ایران و پاکستان اختصاص داده است.

خلیل الرحمان حقانی، سرپرست این وزارت در مورد عودت اجباری مهاجرین از پاکستان، ترکیه و ایران و تعداد آنها وضاحت داد و علاوه کرده است که کشورهای میزبان مهاجرین، به خصوص ایران، پاکستان و ترکیه، باید از برخورد نادرست وضبط غیر قانونی دارایی واموال مهاجرین خود داری کنند.

از سوی هم وزارت امور مهاجرین حکومت سرپرست در حاشیه این دیدار از اتحادیه اروپا خواهان همکاری و مساعدت در تهیه سرپناه، خیمه و مواد خوراکی به عودت کننده ها شده و از حسابدهی و شفافیت امور به ایشان اطمینان داد.

اخیرا در حالیکه روزانه هزاران افغان از پاکستان اخراج می شوند، همزمان با فرا رسیدن فصل سرما در کشور بحران بشری در افغانستان بیشتر از پیش افزایش یافته است.

این درحالی است که پیش از این نیز اتحادیه اروپا ۶۱ میلیون یورو را برای تامین نیازهای پناهجویان افغان و سایر افغان هایی که از پاکستان اخراج شده اند اختصاص داده بود.

محمد حفیظ فرملی
#Hama_News_‌خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.