خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

هشدار یونیسف از افزایش تعداد کودکان مبتلا به سوء تغذیه در افغانستان !

هشدار یونیسف از افزایش تعداد کودکان مبتلا به سوء تغذیه در افغانستان !

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد(یونیسف) اعلام کرده که در ماه اکتوبر سال روان میلادی ۸۳۸ هزار و ۶۳۷ کودک مبتلا به سوءتغذیه در افغانستان را تشخیص داده‌اند.

خبرگزاری حاما: صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) روزسه‌شنبه،(۷ قوس) با نشر گزارش ماهانه خود از افزایش کودکان مبتلا به سو‌ء تغذیه در افغانستان هشدار داده است.

ازسوی‌هم یونیسف تاکید کرده که تعداد سوء تغذیه شدید میان کودکان زیر پنج سال ۲۹ درصد و میان تعداد افراد تحت درمان نسبت به ماه گذشته ۱۸ درصد کاهش یافته است.

به گفته سازمان حمایت از کودکان سازمان ملل تغییر فصلی و رژیم غذای کودکان سبب شده تا بیماری‌ اسهال میان کودکان کاهش پیدا کند.

بر اساس گزارش یونیسف نزدیک به ۵۰ هزار کودک که سن آنها از ۶ ماه تا ۵ سال است در مراکز صحی تحت حمایت این سازمان تحت درمان قرار گرفته اند.

پیش از این نیز دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) آمار داده بود که ۳.۲ میلیون کودک در افغانستان مبتلا به سوء تغذیه هستند.

این در حالی است که شماری زیادی از نهاد‌های بین المللی به دنبال افزایش فقر از افزایش شمار کودکان مبتلا به سوء تغذیه در افغانستان هشدار داده‌اند.

محمد حفیظ فرملی
#Hama_News_‌خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.