خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

کمک هفت میلیون دالری جاپان به بخش صحت افغانستان !

کمک هفت میلیون دالری جاپان به بخش صحت افغانستان !

سازمان جهانی صحت اعلام کرده که جاپان ۶.۹ میلیون دالر به این نهاد برای تقویت ظرفیت پاسخ‌گویی به بیماری‌های عفونی در افغانستان کمک کرده است.

خبرگزاری حاما: این نهاد دیروز (یک‌شنبه، ۲۶ قوس) با نشر اعلامیه‌‌ای گفته است که این مقدار کمک از طریق آژانس همکاری بین‌المللی جاپان (جایکا) صورت گرفته است.

در اعلامیه‌ی این نهاد آمده است که هدف از این کمک ارائه خدمات صحی با کیفیت به بیماران مبتلا به بیماری‌های عفونی، تشخیص دقیق بیماری‌ها و اطمینان از ظرفیت کامل عملیاتی شفاخانه‌ی افغان – جاپان و شفاخانه‌ی انتانی در کابل است.

سازمان جهانی صحت گفته است که انتظار می‌رود که از این پروژه ۷۶ هزار نفر مستفید شوند و باعث پیشرفت در زمینه‌ی جلوگیری و کاهش‌ بیماری‌های عفونی شود.

تاکاشی کورومیا، سفیر جاپان در افغانستان گفته که کشورش متعهد است که از تلاش‌ها برای کاهش اثرات منفی بیماری‌های عفونی در افغانستان حمایت کند.
سفیر جاپان گفته است که «من امیدوارم که افغانستان با کاهش بیماری‌های واگیر و جلوگیری از این‌گونه بیماری‌ها، به کشوری تبدیل شود که در آن همه‌ی کودکان، زنان و مردان بتوانند به راحتی زندگی کنند.»
لو داپینگ، مسئول سازمان جهانی صحت در افغانستان، از حمایت و همکاری جاپان در زمینه‌ی پاسخ‌گویی به بیماری‌های عفونی در افغانستان سپاسگزاری کرده است.

سازمان جهانی صحت گفته است که شفاخانه‌هایی‌که در افغانستان به بیماری‌های عفونی اختصاص یافته‌اند، برای افزایش توانایی پاسخ‌گویی مؤثر، به حمایت اساسی نیاز دارند.

این نهاد افزوده که «این شفاخانه‌‌ها با ارائه‌ی مراقبت‌های تخصصی و ارتقای آمادگی، به حداقل رساندن تأثیر شیوع بیماری‌های عفونی کمک و به عنوان سنگ بنای سیستم صحت‌عامه‌ی کشور عمل می‌کنند.»

در حال حاضر در افغانستان شفاخانه‌های انتانی و شفاخانه‌ی افغان – جاپان به درمان بیماری‌های عفونی اختصاص یافته‌اند.

در شفاخانه‌های ولایتی کشور نیز بخش‌هایی به درمان بیماری‌های عفونی اختصاص داده شده و در شماری از ولسوالی‌ها نیز کلینیک‌های اختصاصی در این زمینه وجود دارد.

این در حالی است که شهروندان کشور بارها از کیفیت پایین خدمات در مراکز صحی کشور، از جمله مراکز درمان بیماری‌های عفونی شکایت کرده‌اند.

یلدا کمال
#Hama_News_خبرگزاری حاما

Input your search keywords and press Enter.