خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

یک خبرنگار زن نامزد انتخابات ریاست جمهوری روسیه شد !

یک خبرنگار زن نامزد انتخابات ریاست جمهوری روسیه شد !

یک خبرنگار زن روسی به نام  یاکاترینا دنتسووا اسناد خود را به کمیسیون انتخابات مرکزی روسیه برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری روسیه ارایه کرد.

خبرگزاری حاما: یاکاترینا دنتسووا، خبرنگار پیشین تلویزیون، که چهل ساله است، روز چهارشنبه (۲۹ قوس) اسناد خود را به کمیسیون انتخابات مرکزی روسیه، برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری، ارایه کرد.

انتظار می‌رود که دنتسووا در برابر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در این انتخابات، رقابت کند.

دنتسووا، ماه گذشته در یک مصاحبه با خبرگزاری رویترز گفت که خواهان ختم جنگ اوکراین و رهایی تمام زندانیان سیاسی به شمول الکسی نوالنی، از زندان است.

دنتسووا، اکنون با معضل جمع آوری ۳۰۰ هزار امضا از سراسر روسیه، برای حمایت از نامزدی خود در این انتخابات مواجه است.

او در پاسخ به یک خبرنگار که از وی در مورد اجازه مقامات به رقابت‌اش در انتخابات ریاست جمهوری سوال کرد، گفت که “نیاز به اجازهٔ کسی” ندارد.

دنتسووا اضافه کرد که طبق”حق قانونی” که دارد، می‌تواند در انتخابات رقابت کند و دارای “شرایط لازم” برای این رقابت است.

پوتین، ۷۱ ساله، از سال ۱۹۹۹ بدین سو، منحیث رئیس جمهور و صدراعظم در روسیه در قدرت باقی مانده است و اکنون خواهان کسب یک دوره شش ساله دیگر منحیث رئیس جمهور روسیه است.

بعد از الکسی نوالنی که محکوم به ۳۰ سال حبس در زندان در روسیه شده است، هیچ فرد دیگری در روسیه وجود ندارد تا بتواند پوتین را به رقابت بکشد.

حامیان نوالنی، انتخابات ریاست جمهوری روسیه را ساختگی خوانده و می‌گویند که کرملین قادر به دستکاری نتایج انتخابات، کنترول کمیسیون انتخابات و هر فردی است که در این انتخابات رقابت می‌کند.

این در حالی است که پوتین، در اوایل ماه دسامبر، اعلام کرد که تصمیم شرکت در انتخابات پیش رو را دارد.

محمد حفیظ فرملی
#Hama_News_‌خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.