خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

انتشار گزارش تازه از میزان فقر و نیاز به کمک ها در افغانستان از سوی کانگرس امریکا !

انتشار گزارش تازه از میزان فقر و نیاز به کمک ها در افغانستان از سوی کانگرس امریکا !

کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا می گوید که کمبود مواد غذایی در افغانستان بسیاری از مادران را مجبور کرده که برای آرام کردن کودکان خود آنتی هستامین ها را به آنها بدهند که این داروها  نشئه آور است و برای مسمومیت استفاده می شوند.

خبرگزاری حاما: در خبرنامه  این کمیته که اواخر دیروز نشر شده،آمده است که در حال حاضر بیش از ۱۲ میلیون نفر در افغانستان با گرسنگی شدید روبرو هستند، ۳ میلیون کودک به شدت دچار سوءتغذیه هستند و به دلیل کمبود بودجه، ۱۰ میلیون افغان فقیر از برنامه های جهانی غذا محروم شده اند و کمک های اضطراری سازمان های امدادی نیز متوقف شده است.

در گزارش کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان ایالات متحده همچنین به وضعیت ناگوار ۲ میلیون خانواده نیز اشاره شده که سرپرستی آنها به دوش زنان خانواده های شان است.

در همین حال به بعد از مکتوب رسمی از طرف وزارت اقتصاد امارت اسلامی کار بانوان در نهاد های غیر دولتی الی امر ثانی ممنوع میباشد.

این در حالیست که برنامه جهانی غذا در اخرین گزارش در رابطه به کودکان افغان گفته بود که در سال جدید میلادی در هر سه کودک، یک کودک به گرسنگی دچار خواهد بود.

مرتضی شیرزی
‏#Hama_News_‌خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.