خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

شکایت باشندگان غزنی از تعیین فیس در شفاخانه‌ حوزه‌‌ای این ولایت !

شکایت باشندگان غزنی از تعیین فیس در شفاخانه‌ حوزه‌‌ای این ولایت !

شکایت مراجعین در شفاخامه ۳۰۰ بستر ولایت غزنی از تعیین فیس داکتران این شفاخانه برای مریضان.

خبرگزاری حاما: ساختمان اصلی شفاخانه‌ حوزه‌‌ای ولایت غزنی، نیمه‌کاره است و کادر صحی از چهار سال به این سو همه‌روزه صدها بیمار را در ساختمان‌های فرعی این شفاخانه درمان می‌کنند، شفاخانه‌ حوزه‌ای ولایت غزنی با ۳۰۰ بستر از شفاخانه ‌هایی است که مراجعان و بیماران به آن نه تنها باشندگان غزنی؛ بلکه باشندگان ولایت‌های همجوار نیز مراجع میکنند

هم‌زمان با این، اکنون مسئولان ریاست صحت عامه‌ ولایت غزنی، می‌گویند که روند دریافت فیس در شفاخانه‌ حوزه‌ای این ولایت، آغاز شده است و مسئولان شفاخانه‌ حوزه‌ای غزنی، می‌گویند که بر اساس هدایت وزارت صحت عامه مبنی بر ارائه‌ خدمات صحی، از بیماران فیس می‌گیرند.

نوررحمان باشنده ولایت میدان‌وردک که پسرش را برای درمان بیماری سینه‌بغل به شفاخانه‌ حوزه‌ای غزنی آورده است، به رسانه ها گفت: این روزها به هر بخشی که در این شفاخانه مراجعه می‌کند، نخست باید فیس بپردازد.

همچنان شماری دیگر از مراجعان به شفاخانه‌ حوزه‌ای ولایت غزنی، می‌گویند که گرفتن فیس در شفاخانه‌های دولتی، جفا در حق مردم است، آن‌ها همچنان خواهان وضاحت مسئولان ریاست صحت عامه‌ غزنی در این باره هستند و می‌گویند که شفاخانه‌های دولتی در همه کشورها رایگان خدمات صحی ارائه می‌کنند.

و همچنان مسئولان ریاست صحت عامه‌ غزنی، می‌گویند که گرفتن فیس بر اساس طرح تأییدشده و هدایت وزارت صحت عامه صورت می‌گیرد‌.

در همین حال سول‌خان نظری، رییس صحت عامه‌ غزنی می گوید از شفافیت در گردآوری فیس اطمینان می‌دهد و می‌گوید که بر اساس یک راهکار شفاف، پول فیس بیماران از طریق مستوفیت به بانک‌ واریز می‌شود.

پرداخت فیس به شفاخانه‌های دولتی در حالی بیماران و بیمارداران در غزنی را نگران کرده است که شفاخانه‌‌ حوزه‌ای این ولایت تا آغاز سال روان خورشیدی از سوی مؤسسه‌های هم‌کار تمویل و تجهیز می‌شد و اخیراً با توقف حمایت‌ها، هزینه‌های این شفاخانه بیش‌تر از بودجه‌ وزارت صحت عامه تأمین می‌شود.

مرتضی شیرزی
‏#Hama_News_‌خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.