خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

خواست مردم ولسوالی اندر ولایت غزنی برای اعمار مکاتب برای کودکان‌ شان !

خواست مردم ولسوالی اندر ولایت غزنی برای اعمار مکاتب برای کودکان‌ شان !

بزرگان قومی و عالمان دین برخی مناطق ولسوالی اندر ولایت غزنی می‌گویند که در مناطق شان حتا یک مکتب وجود ندارد.

خبرگزاری حاما: باشندگان ولسوالی اندر ولایت غزنی می‌گویند که نزدیک به ۳۰ هزار کودک، دختر و پسر در حدود صد قریه در مناطق ملاگان، جوی‌چهار، جوی‌پنج‌، جوی‌شش، علی‌جان، علیزی، سورکی و سرده به دلیل نبود مکاتب از آموزش باز مانده‌اند.

عثمان غنی، بزرگ قومی گفته که در دو دهۀ گذشته بسیار تلاش نموده‌ که برای کودکان مکتب اعمار کند، اما به دلیل جنگ‌ها تاکنون این آرزویش برآورده نشده‌است.

در عین حال، غلام حیدر یکی از بزرگان قومی منطقۀ جوی‌چهار می‌گوید، در گذشته‌ها مردم بر اساس دلایل مختلف نمی‌خواستند که فرزندان‌شان مکتب بروند، اما اکنون که این مشکلات حل گردیده‌است، حکومت توجۀ جدی برای آن کند.

از سویی‌هم، مسؤولین ریاست معارف غزنی نیز مشکلات مردم ولسوالی اندر را می‌پذیرند، اما می‌افزایند که این مشکل کشورشمول است.

قاری صبغت‌الله احمدی، مسؤول مطبوعاتی این ریاست گفت، تعداد زیادی مردم این مناطق از آموزش باز مانده‎اند که دلیل آن جنگ‌های سال‌های گذشته و عدم توجۀ مقامات حکومت پیشین است.

گفتنی است که گروهی از جوانان رضاکار در این ولسوالی به هزینۀ شخصی خود زمینۀ آموزش‌های ابتدایی را فراهم کرده‌ که به گفتۀ آنان، با کمبود امکانات مواجه هستند.

محمد حفیظ فرملی
#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.