خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

رهبر امارت اسلامی: حقوق زنان در همه بخش‌ها تامین شده است !

رهبر امارت اسلامی: حقوق زنان در همه بخش‌ها تامین شده است !

ملاهبت‌الله آخندزاده، رهبر امارت اسلامی طی نشست عالمان دین در قندهار ضمن ابراز رضایت از وضعیت کنونی زنان در افغانستان، تلویحاً مدعی شده که حقوق زنان زیر حاکمیت امارت اسلامی کامل تامین شده است.

خبرگزاری حاما: به نقل از طلوع‌نیوز که روز چهارشنبه (۲۷ جدی) یک نوار صوتی حاوی صحبت‌های رهبر امارت اسلامی را منتشر کرده که طبق گزارش این رسانه، ملاهبت‌الله این اظهاراتش را در نشست عالمان دین در قندهار ابراز کرده است.

رهبر امارت اسلامی تاکنون در مکان‌های عمومی دیده نشده یا با صورت پوشیده و محافظه‌کارانه در چند مکان محدود حاضر شده اما سخنگویان امارت اسلامی هر از چندگاهی پیام‌های صوتی منتسب به او را منتشر می‌کنند.

ملا هبت‌الله در این پیام صوتی راجع به حقوق زنان در افغانستان صحبت می‌کند، طبق ادعای او، حقوق زنان بهتر از رژیم‌های سابق در کشور تامین شده است.

علی‌رغم ادعای امارت اسلامی مبنی بر تامین حقوق زنان در افغانستان، گزارش نهادهای ناظر و آژانس‌های سازمان ملل نشان می‌دهد که آپارتاید جنسیتی در افغانستان اعمال می‌شود.

رهبر امارت اسلامی همچنان برای نخستین بار در مورد جنگ حماس و اسرائیل ابراز نظر کرده و گفته است «شما امروز این صدای جاهلان و ظالمان در مورد حقوق بشر را در دنیا می‌شنوید، اما در فلسطین ظلم سختی بر مسلمانان ادامه دارد و نسل‌کشی می‌شود.»

محمد حفیظ فرملی
#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.