خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

آزمون دوره‌ تخصص دانشجویان رشته‌ پزشکی با حضور بانوان برگزار شد !

آزمون دوره‌ تخصص دانشجویان رشته‌ پزشکی با حضور بانوان برگزار شد !

همزمان با نزدیک‌شدن به پایان سال روان خورشیدی، وزارت صحت عامه‌ حکومت سرپرست امارت اسلامی در هماهنگی با اداره‌ ملی امتحانات آزمون سراسری دوره‌ تخصص دانشجویان رشته‌ پزشکی را با حضور شماری از بانوان در کابل برگزار کرد.

خبرگزاری حاما: مسئولان در وزارت صحت عامه، دیروز (دوشنبه، ۲ دلو) در یک نشست خبری در کابل، می‌گویند که در این آزمون ۶۲۲۰ دانشجو شرکت کرده و از این میان ۱۲۰۰ تن آنان بانوان اند.

محمدعمر حیدر، رئیس بخش اکمال تخصص وزارت صحت عامه، می‌گوید‌ که از میان این شمار دانش‌جو ۴۶۵ دانشجو برای سپری‌کردن دوره‌ تخصص، در شماری از شفاخانه‌های کشور جذب خواهند شد.

او می‌افزاید: «از جمع این اشتراک‌کننده‌ها، ۴۶۵ تن آن‌ها با توان و لیاقت خود و بدون دخالت هیچ کسی جذب خواهند ش، در ۲۶ شفاخانه‌ ما برنامه‌های تخصصی داریم، پروسه‌ی امتحان کامل شفاف است و بر اساس شناخت کسی جذب نخواهد شد.»

در همین حال، عبدالباقی حقانی، رئیس اداره‌ ملی امتحانات، میگوید که پس از دهه‌ها جنگ در کشور، اکنون فرصت این فراهم شده است که افغانستان در بخش‌های گونه‌گون به خودکفایی برسد.

او می‌افزاید: «جای بسیار خوشی است که در افغانستان باز هم فرصتی مهیا شده است که نسل جوان ما در میدان علمی یک گام مثبت را برمی‌دارند، تمام کشورهایی که در جهان اند، موفقیت و پیشرفت آنان پیشرفت در میدان علم است، حالا بزرگان امارت اسلامی به این فکر هستند و تلاش دارند تا کشور را در هر بخش به خودکفایی برسانند.»

با این حال، اشتراک‌کنندگان آزمون دوره‌ تخصص، برگزاری این آزمون را در بخش طبابت در کشور اثرگذار می‌دانند.

این در حالی است که آزمون دوره‌ی تخصص در افغانستان از ۴۰ سال به این سو برگزار میشود و با حاکمیت امارت اسلامی این دومین باری است که آزمون دوره‌ تخصص در کشور برگزار می‌شود.

محمد حفیظ فرملی
#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.