خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

آمریکا برای جلب نظر جاسوسان روسی، ویدیوی استخدام جاسوس دوجانبه نشر کرد !

آمریکا برای جلب نظر جاسوسان روسی، ویدیوی استخدام جاسوس دوجانبه نشر کرد !

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) به تازگی در یک ویدیوی تبلیغاتی از کارمندان ناراض سازمان‌های استخباراتی روسیه خواسته که به عنوان جاسوس دوجانبه برای امریکا کار کنند، کرملین می‌گوید که سازمان سیا با به کار بستن روش‌های تکراری وقت خود را تلف می‌کند.

خبرگزاری حاما: سیا روز سه‌شنبه با نشر یک ویدیوی تبلیغاتی به زبان روسی تلاش کرد ماموران اطلاعاتی روسی‌ را استخدام کند که احتمالا از فساد نخبگان و شیوه ضعیف تجهیز نیروهای مسلح روسیه سرخورده اند.

در این ویدیو داستان خیالی زندگی یک مامور ۳۵ ساله روسی به تصویر کشیده شده که از خیانت رهبران روسیه مایوس است و تصور می‌کند که آنها دشمنان اصلی روسیه اند.

او می‌گوید:«مقام‌های عالی کشور در زمانی که سربازان ما کچالوهای گندیده می‌جوند و با سلاح‌های ماقبل تاریخ شلیک می‌کنند، کشور را به خاطر کاخ‌ها و کشتی‌های تفریحی فروخته اند، مردم ما مجبور به دادن رشوه برای یافتن کار اند.»

در ختم این ویدیوی تبلیغاتی، میهن‌پرستی این مامور روسی او را وادار به همکاری با سازمان استخبارات مرکزی آمریکا می‌کند.

پیشتر ویلیام برنز، رئیس سیا گفته بود که نارضایتی برخی از ماموران اطلاعاتی روسیه که از جنگ اوکراین سرخورده اند، فرصت نادری را برای استخدام جاسوسان دو طرفه فراهم کرده که سازمان سیا این فرصت را از دست نمی‌دهد.

خبرگزاری رویترز گزارش داده که ولادمیر پوتین به سازمان امنیت داخلی روسیه دستور داده تا فعالیتش را در برابر«جاسوسی فزاینده غرب» افزایش دهد.

این در حالی است که دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین ادعاهای فساد و کمبود تجهیزات در ارتش روسیه را رد کرده و گفت که سازمان سیا با این کار وقت خود را تلف می‌کند.

محمد حفیظ فرملی
#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.