خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

حماس می‌گوید پیشنهاد طرح جدید آتش‌بس با اسرائیل را دریافت کرده است !

حماس می‌گوید پیشنهاد طرح جدید آتش‌بس با اسرائیل را دریافت کرده است !

مقام‌های حماس از دریافت پیشنهاد جدید برای آتش‌بس و آزادی گروگان‌ها در غزه خبر داد

خبرگزاری حاما: مقام‌های حماس روز گذشته(سه‌شنبه، ۱۰دلو)، اعلام کرد که پیشنهاد جدیدی برای آتش‌بس و آزادی گروگان‌ها در غزه دریافت کرده و در حال بررسی آن است.

همزمان با این، خبرگزاری رویترز در گزارشی به نقل از یکی مقام‌های ارشد گروه حماس گفته است که طرح جدید که پس از گفتگو با اسرائيل توسط میانجیگران مطرح شده به نظر جدی‌ترین ابتکار صلحی است که در ماه‌های اخیر ارائه شده است.

این مقام همچنان اضافه کرد که این پیشنهاد دریافت‌شده شامل یک آتش بس سه مرحله‌ای است و بر اساس آن این گروه ابتدا غیرنظامیان باقی مانده را در میان گروگان هایی که در ۷ اکتبر دستگیر کرده، آزاد می‌کند و سپس سربازان و در نهایت اجساد گروگان‌هایی را که کشته شدند، به مقام‌های اسرائيلی تحویل می‌دهد.

گفتنی‌ست، که پیشنهاد آتش‌بس پس از مذاکرات پاریس با حضور روسای اطلاعات اسرائیل، ایالات متحده و مصر با نخست‌ وزیر قطر ارائه شد.

با این حال بنیامین نتانیاهو، نخست‌ وزیر اسرائیل، بار دیگر تاکید کرد که نیروهای نظامی خود را تا زمان حصول به پیروزی کامل از غزه بیرون نخواهد کشید.

از سوی‌هم، رهبر حماس نیز گفت که در حال بررسی پیشنهاد آتش بس است. او گفت که اولویت حماس پایان دادن به حمله اسرائیل و تضمین خروج کامل نیروها از باریکه غزه است.

این در حالی است، که اسرائیل تاکنون بیش از ۲۶ هزار نفر فلسطینی را کشته است، می‌گوید تا زمانی که گروه شبه‌نظامی حماس بر این باریکه حکومت کند به حملات خود ادامه می‌دهد.

نیلوفر موسوی
‏#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.