خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

کمک‌های بشردوستانه آلمان و بریتانیا برای مردم افغانستان !

کمک‌های بشردوستانه آلمان و بریتانیا برای مردم افغانستان !

دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل یا اوچا گفته است که آلمان پنج میلیون یورو به صندوق بشردوستانه افغانستان کمک کرده ‌است.

خبرگزاری حاما: اوچا به نشر اعلامیه ای از کمک پنج میلیون یورویی کشور آلمان به مردم افغانستان خبر می دهد، در همین حال برنامه جهانی خوراک نیز در خبرنامه‌ای گفته ‌است که بریتانیا و ایرلند شمالی ۳۶ اعشاریه ۵ میلیون دالر به مردم افغانستان کمک کرده‌اند.

این کمک‌ها در حالی صورت می‌گیرد که مردم افغانستان در زمستان سال‌جاری با مشکلات جدی اقتصادی رو‌ به‌رو هستند.

عبدالظاهر که در گوشه یکی از جاده‌های کابل بولانی فروشی می‌کند، درباره درآمد روزانه خود گفت: «هفت نفر در خانه هستیم و تنها خودم کارگر هستم. در خانه روزانه هشتاد دانه بولانی پخته می‌کنیم و هر دانه‌اش [دو افغانی] غریبی دارد.»

برخی باشنده‌های دیگر پایتخت از امارت اسلامی خواستار کمک و ایجاد فرصت‌های کاری هستند.

عبدل باشنده دیگر پایتخت می گوید: «کار و غریبی نیست. ما از صبح میاییم تا شام این‌جا منتظر کار هستیم، همه‌گی ما اولاددار هستیم و باید زمینه کار برای ما فراهم شود.»

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی در این باره می گوید: «ما خواهان این هستیم که این کمک‌ها بیشتر شود و خواهان این هم هستیم که این کمک‌ها بالای پروژه‌ها و مواردی مصرف شود که زیربناها را احیا بکند تا مردم افغانستان دارای اقتصاد خوب شوند و فقر ریشه کن شود.»

با این‌حال سازمان ملل برای کمک‌رسانی به مردم افغانستان در سال جاری میلادی، بیش از سه میلیارد دالر از جامعه جهانی درخواست کرده است.

زهره”قریشی”
خبرگزاری حاما

Input your search keywords and press Enter.