خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

حساب‌های کاربری فیسبوک و اینستاگرام متعلق به رهبر جمهوری اسلامی ایران مسدود شد !

حساب‌های کاربری فیسبوک و اینستاگرام متعلق به رهبر جمهوری اسلامی ایران مسدود شد !

حساب‌های فیسبوک و اینستاگرام علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران از سوی شرکت متا مسدود شد.

خبرگزاری حاما: اکونت فارسی علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران در اینستاگرام، بیش از پنج میلیون دنبال کننده داشت.

تاکنون متا رسماً درباره علت مسدود شدن این حساب‌ها توضیحی نداده است.

اما، میدل‌ایست‌آی به نقل از یک سخنگوی متا دلیل بسته شدن حساب‌های خامنه‌ای را نقض قواعد مربوط به ترویج «سازمان‌‌ها و افراد‌ خطرناک» توصیف کرده است.

در سیاست‌های شرکت متا «تمجید، حمایت یا نمایندگی از افراد و سازمان‌های خطرناک» و تحریک به خشونت از جمله مواردی است که تحت عنوان نقض سیاست‌ها در نظر گرفته و کاربران از آن منع شده‌اند.

برخی کارشناسان امنیت سایبری تحلیل کرده‌اند که پست‌های صفحه‌های او در حمایت از حماس و حوثی‌ها دلیل بستن حساب‌ها باشد.

همچنان، برخی کاربران خواهان انسداد حساب‌های کاربری رهبر جمهوری اسلامی ایران شدند.

رهبر جمهوری اسلامی و دیگر مقامات ارشد ایران از مواضع حماس و دیگر گروه‌های شبه‌نظامی در مقابل اسرائیل بارها دفاع کرده‌اند و خواهان حذف دولت اسرائیل شده اند.

این نخستین‌بار نیست که حساب رهبر جمهوری اسلامی ایران مسدود میشود، پیش از این نیز در سال ۱۳۹۸ صفحه عربی صفحه فسبوک علی خامنه‌ای با بیش از ۱۰۰ هزار دنبال‌کننده به علت نقض قوانین متا مسدود شده بود.

حساب رهبر ایران در شبکه اکس فعال است، پیش از این، درخواست‌ برای بسته شدن دائمی حساب‌های خامنه‌ای اکس در طی سال‌ها بارها طرح شده است.

ایلان ماسک، صاحب شبکه اکس در مصاحبه‌ای در روز ۱۰ عقرب امسال با پادکست جو روگن درباره دلیل مسدود نشدن حساب افرادی همچون خامنه‌ای در شبکه اجتماعی اکس گفت: «ما قانونی شبیه مصونیت در سازمان ملل داریم، در حالی که آیت‌الله‌ها خواستار نابودی اسرائیل هستند، اما اجازه دارند به ساختمان سازمان ملل در نیویورک وارد شوند.»

روز ۲۰ جدی سال ۱۴۰۰ هم توییتر قبل از این که ماسک آن را تصاحب کند، یکی از حساب‌های کاربری علی خامنه‌ای را از این شبکه اجتماعی حذف کرد.

بستن این حساب کاربری پس از آن صورت گرفت که انیمیشنی درباره کشتن دونالد ترامپ در انتقام از مرگ فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه در آن منتشر شده بود.

محمد حفیظ فرملی
#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.