خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

درگیری بر سر تخریب یک مسجد در هند بیش از ۱۵۵ تن کشته و زخمی برجای گذاشت!

درگیری بر سر تخریب یک مسجد در هند بیش از ۱۵۵ تن کشته و زخمی برجای گذاشت!

رسانه‌های هند از کشته‌شدن کم‌ازکم پنج تن و زخمی‌شدن بیش از ۱۵۰ تن در نتیجه‌ی درگیری بر سر تخریب یک مسجد در این کشور خبر دادند

خبرگزاری حاما: درگیری بر سر تخریب یک مدرسه دینی و یک مسجد در شهری در شمال هند، منجر به کشته‌ شدن کم از کم پنج تن و زخمی‌شدن بیش از ۱۵۰ تن شد. و مسوولان مقررات منع نامحدود تردد اعلام کردند.

گفته‌ می‌شود که این درگیری ها در شهر هالدوانی که در حدود ۲۷۰ کیلومتری شمال شرق دهلی جدید موقعیت دارد، رخ داده است.

همزمان با این، رادها راتوری، یک مقام ایالت اوتراکند روز گذشته(جمعه ،۲۰ دلو) گفت که خشونت‌های روز گذشته علاوه بر مقررات منع رفت و آمد، مقام‌های مسوول را وادار به قطع انترنت و تعطیلی مدارس در شهر هالدوانی کرد.

با این حال، یک مقام پولیس گفت حدود ۴۰۰۰ پولیس به منطقه اعزام شدند و به آنها دستور داده شده به معترضانی که مقررات منع رفت و آمد را نقض می‌کنند، شلیک کنند.

از سوی‌هم، ابینو کمار، رئیس پولیس ایالتی گفت که پنج نفر در این خشونت ها کشته شدند. او جزییاتی ارایه نکرد اما گفت که هیچ خشونت جدیدی در روز جمعه گزارش نشده است.
در همین ‌حال، سازمان عفو بین‌الملل با نشر گزارشی، چندین مورد تخریب خانه‌ها، مشاغل و مکان‌های عبادت مسلمانان را محکوم کرده که به گفته این سازمان اغلب تحت عنوان تجاوز غیرقانونی و بدون اطلاع کافی انجام می‌شد.

این در حالی است که هزاران معترض روز پنجشنبه با خشونت تلاش کردند جلوی مقامات دولتی و پولیس را که برای اجرای حکم محکمه برای تخریب مسجد آمده بودند بگیرند، که پولیس مجبور شد از گلوله‌های واقعی و گاز اشک‌آور استفاده کند.

نیلوفر موسوی
‏#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.