خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

متحدان عمران خان: در صورت اعلام نشدن نتایج انتخابات دست به اعتراضات سراسری می زنیم !

متحدان عمران خان: در صورت اعلام نشدن نتایج انتخابات دست به اعتراضات سراسری می زنیم !

یکی از دستیاران ارشد عمران خان، نخست‌وزیر پیشین و زندانی پاکستان هشدار داده است که نامزدهای مستقل حامی خان قصد تشکیل دولت را دارند.

خبرگزاری حاما: این دستیار ارشد عمران خان ناوقت روز شنبه (۲۱ دلو) از هوادارانش خواسته است تا در صورت اعلام نشدن نتایج نهایی انتخابات، دست به «راه‌پیمایی مسالمت‌آمیز» بزنند.

گوهرعلی خان، رهبر حزب «تحریک انصاف» و وکیل عمران خان از همه «نهادهای» پاکستان در خواست کرد که به خواست‌های این حزب احترام بگذارند.

او در یک نشست خبری گفته است که اگر نتایج کامل انتخابات اعلام نشود، هواداران این حزب از امروز (یک‌شنبه، ۱۱ فبروری) اعتراضات مسالمت‌آ‌میز خود را در مقابل نهادهای دولتی آغاز خواهند کرد.

افزون بر این، صدها تن از حامیان حزب «تحریک انصاف» روز گذشته در شهر پیشاور در شمال غربی این کشور به رهبری دو تن از دستیاران عمران خان دست به تظاهرات زده‌اند.

انتخابات ایالتی و پارلمانی در پاکستان با جمعیتی بالغ بر ۲۴۱ میلیون تن روز پنجشنبه هفته گذشته برگزار شد، اما تاکنون نتیجه نهایی آن اعلام نشده است.

تأخیر در اعلام نتایج انتخابات پارلمانی پاکستان باعث شده است که نگرانی‌ها در خصوص وضعیت سیاسی این کشور تشدید شود.

عمران خان و نواز شریف، نخست‌وزیران پیشین پاکستان دو روز پیش خود را پیروز انتخابات اعلام کردند.

طبق برآوردهای روز گذشته متحدان عمران خان با کسب ۱۰۱ کرسی، پیشتاز این انتخابات هستند.

در مقابل حزب مسلم لیگ شاخه نواز برنده ۷۱ کرسی بوده و حزب «مردم پاکستان» به رهبری بلاول بوتو زرداری، پسر بی‌نظیر بوتو، نخست‌‌وزیر پیشین پاکستان ۵۳ کرسی را از آن خود کرده است.

برخی رسانه‌های پاکستان گفته‌اند که احتمال دارد نتایج نهایی انتخابات امروز اعلام شود.

محمد حفیظ فرملی
#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.