خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

خواست متقی از روسیه؛ به کارمندان اداره‌های حفظ محیط زیست و جنگلات افغانستان آموزش دهید !

خواست متقی از روسیه؛ به کارمندان اداره‌های حفظ محیط زیست و جنگلات افغانستان آموزش دهید !

عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت امور خارجه، در حساب کاربری اکس خود از دیدار روسلان عادلگیرییف، مشاور و نماینده‌‌ ویژه‌ رئیس ‌جمهور روسیه در بخش اقلیم با امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه‌ حکومت سرپرست افغانستان، خبر داده است.

خبرگزاری حاما: در خبرنامه آمده است که این دیدار، پس از چاشت روز گذشته (شنبه، ۲۱ دلو) انجام شده است، امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه‌ حکومت سرپرست، در این دیدار از روسیه خواسته است که به کارمندان اداره‌های حفظ محیط زیست و جنگلات افغانستان آموزش دهد.

در این دیدار، در باره‌ روابط دوجانبه، همکاری‌های اقتصادی، همکاری‌ها در بخش تغییر اقلیم میان امارت اسلامی و فدراسیون روسیه و همچنان راه‌های ارتقای سطح روابط دیپلماتیک میان دو کشور، گفت‌وگو شده است.

امیرخان متقی، در این دیدار بر گسترش و ارتقای سطح روابط دیپلماتیک میان افغانستان و روسیه تأکید کرده و گفته است که با ارتقای سطح روابط میان دو کشور، پیشرفت‌های زیادی در بخش‌های مختلف میتواند صورت گیرد.

متقی افزوده است با این که افغانستان در تولید گازهای گلخانه‌ای نقش ندارد؛ اما از تأثیرات منفی تغییر اقلیم مصون نیست.

او همچنان خواهان پشتیبانی روسیه در بخش حضور هیئت افغانستان در نشست‌های بین‌المللی در باره‌ حفظ محیط زیست شد.

در همین حال، روسلان عادلگیرییف، در باره‌ راه‌های ارتقای سطح روابط دیپلماتیک میان افغانستان و روسیه صحبت کرده و وعده سپرده است که «تصویر واقعی پیشرفت‌های اخیر افغانستان را با رئیس ‌جمهور روسیه شریک خواهد کرد.»

‏عادلگیرییف، تأکید کرده است که نمایندگان افغانستان باید در نشست‌های بین‌المللی در باره‌ تغییر اقلیم اشتراک کنند.

او افزوده است روسیه از اشتراک هیئت افغانستان در نشست آینده‌ «COP 29» که در باکوی آذربایجان برگزار خواهد شد، پشتیبانی خواهد کرد.

مشاور و نماینده‌‌ ویژه رئیس ‌جمهور روسیه در بخش اقلیم، گفته است که کمیسیون دوجانبه‌ تجاری افغانستان و روسیه باید به کار خود آغاز کند.

محمد حفیظ فرملی
#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.