خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

نبیل طلسم سکوت سیاست‌مداران را شکست و برای عذرخواهی از مردم پیش‌قدم شد !

نبیل طلسم سکوت سیاست‌مداران را شکست و برای عذرخواهی از مردم پیش‌قدم شد !

رحمت‌الله نبیل، رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان در تازه‌ترین مصاحبه‌اش بر آنچه که شکست سیاستمدارن در راستای «ملت‌سازی» خوانده میشود اذعان کرده و برای عذرخواهی از مردم افغانستان پیش‌قدم شده است.

خبرگزاری حاما: عذرخواهی او از مردم، سکوت دیرینه‌ سیاست‌مداران را که باعث میشد اشتباهات‌شان را نپذیرند، شکسته و با استقبال گسترده‌ در شبکه‌های اجتماعی همراه شده است.

رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان روز دوشنبه (بیست‌وسوم دلو) در مصاحبه‌ با افغانستان انترنشنال گفته است که «نتوانستیم کشور بهتری را به نسل بعدی تحویل دهیم» و بخاطر این «باید از مردم معذرت بخواهیم.»

او در مصاحبه‌ خود به عنوان یک سیاست‌مدار از مردم افغانستان عذرخواهی کرد و نیز افزود که سایر دولت‌مردان نیز باید مسیر پذیرفتن اشتباهات‌شان را با عذرخواهی از مردم دنبال کنند چون طبق استدلال او، بدون شناسایی و پاک‌کاری «زخم‌ها»، ترسیم مسیر «ملت‌سازی» دشوار خواهد بود.

آقای نبیل به عنوان نخستین سیاست‌مداری که بعد از فروپاشی جمهوریت از مردم بخاطر شکست در راستای «ملت‌سازی» عذرخواهی میکند از دولت‌مردان پشتون و تاجیک که به گفته‌ او در بیست سال گذشته در قدرت بودند نیز خواست که باید از سایر اقوام و مردم افغانستان عذرخواهی کنند.

او تصریح کرد که «نخبگان سیاسی پشتون باید ایستاد شوند و در برابر مردم هزاره، نورستانی و پشه‌ای معذرت بخواهند [چون] نتوانستند یک فورمول که افغانستان را به طرف ملت سازی ببرد، ارایه کنند.»

سنت عذرخواهی در میان سیاست‌مداران افغانستان تقریبا نا آشناست و پیش‌قدم شدن آقای نبیل برای پذیرفتن اشتباهات و عذرخواهی از مردم با استقبال گسترده‌ فعالان جامعه مدنی، سیاست‌مدارن و کاربران شبکه‌های اجتماعی همراه شده است.

برخی کاربرای نیز با شک و تردید به این موضوع نگرسته و پرسش‌های در این را راستا مطرح کرده‌اند که آیا عذرخواهی سیاست‌مداران کفایت می‌کند.؟

محمد حفیظ فرملی
#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.