خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

وزیر دفاع آمریکا بار دیگر در شفاخانه بستر شد !

وزیر دفاع آمریکا بار دیگر در شفاخانه بستر شد !

سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده، روز یکشنبه (۲۲دلو) به منظور درمان علائمی که دلالت بر مشکلی اضطراری از ناحیه مثانه دارد، در یکی از شفاخانه‌های واشینگتن بستری شد.

خبرگزاری حاما: پت رایدر، سخنگوی پنتاگون، گفت، لوید آستین ۷۰ ساله پس از بستری شدن در شفاخانه مسئولیت خود را به کاتلین هیکس، معاون وزیر دفاع، محول کرده است.

نمایندگان دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات در کنگره ایالات متحده ماه گذشته پس از آن‌که گزارش‌هایی درباره بستری شدن لوید آستین منتشر شد از او به دلیل عدم اعلام مریضی خود به مقامات ذی‌صلاح همچون جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، انتقاد کردند.

برخی چهره‌های برجسته جمهوری‌خواه از جمله دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، حتی خواستار برکناری لوید آستین نیز شدند.

این انتقادات باعث شد تا آقای آستین در یک کنفرانس خبری تلویزیونی عذرخواهی کند، لوید آستین همچنین قرار است اواخر ماه فبروری برای ادای توضیحات در کنگره ایالات متحده حاضر شود.

جو بایدن گفته است که علی‌رغم اشتباهی که لوید آستین در قضاوت خود درباره مریضی‌اش داشته است، به او اعتماد دارد.

اما این بار پنتاگون با اعلام عاجل بستری شدن وزیر دفاع در شفاخانه و تصمیم برای سپردن مسئولیت‌هایش به معاون وزیر دفاع، تلاش کرده است تا از تکرار مناقشه سیاسی ماه گذشته جلوگیری کند.

آستین که یک جنرال چهار ستاره بازنشسته و اولین وزیر دفاع سیاه‌پوست آمریکاست، ماه گذشته هنگام حمله تلافی‌جویانه نیروهای آمریکایی به یکی از رهبران گروه‌های شبه‌نظامی مورد حمایت ایران در بغداد در شفاخانه بستری بود.

او قرار بوده روز چهارشنبه برای حضور در نشست «گروه تماس دفاع از اوکراین» به بروکسل سفر کند. اما اکنون با توجه به این مسله مشخص نیست که به بروکسل برود.

محمد حفیظ فرملی
#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.