خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

مرکز خبرنگاران از بازداشت یک خبرنگار محلی در سمنگان خبر می دهد !

مرکز خبرنگاران از بازداشت یک خبرنگار محلی در سمنگان خبر می دهد !

مرکز خبرنگاران افغانستان اعلام کرده که سیف‌الله کریمی، خبرنگار خبرگزاری پژواک در ولایت سمنگان بازداشت شده است.

خبرگزاری حاما: این مرکز با نشر اعلامیه‌ای گفته که این خبرنگار روزشنبه (بیست‌ویکم دلو) بعد از احضار به دفتر والی ولایت سمنگان بازداشت شده است.

به گفته مرکز خبرنگاران افغانستان «سیف‌الله کریمی ۱۰ روز قبل خواسته بود در پیوند به اعتراض مالکان رستورانت‌ها و هوتل‌های سمنگان به افزایش مالیات، با بشیراحمد نعمانی، مستوفی این ولایت مصاحبه کند اما مستوفی از مصاحبه خودداری کرده بود و بعدا موضوع را به عبدالاحد فضلی، والی، گزارش میدهد و در پی آن والی کریمی را احضار می‌کند.»

ازسوی‌هم یک منبع دیگر به مرکز خبرنگاران افغانستان گفته که در دفتر والی با سیف‌الله کریمی با خشونت رفتار شده است و یکی از محافظان والی با سیلی به صورت او زده است.

سیف‌الله کریمی از حدود هفت ماه پیش به عنوان خبرنگار محلی خبرگزاری پژواک کار میکرد که پس از احضار به دفتر والی سمنگان از سرنوشت او خبری نیست.

گفتنی است که این مرکز از بازداشت خبرنگار محلی در ولایت سمنگان ابراز «نگرانی جدی» کرده و خواهان آزادی بدون قید و شرط او شده است.

مرکزخبرنگاران افغانستان با انتقاد از ادامه بازداشت خبرنگاران تاکید کرده که مطابق با قانون رسانه‌های همگانی، خبرنگاران در انجام کارهای حرفه‌ای خود آزاد هستند و مسؤلان نباید در کار آنها محدودیت خلق کرده و یا آنان را تهدید کنند، بلکه باید از آنها حمایت کنند.

بر مبنای قانون رسانه‌های همگانی، شکایات از خبرنگاران و رسانه‌ها باید از طریق کمیسیون رسیدگی به شکایات و تخطی‌های رسانه‌ای پیگیری شود.

بر اساس آمار‌های این نهاد در یک سال گذشته ۱۶۸ مورد نقض حقوق خبرنگاران شامل ۶۱ مورد بازداشت در کشور ثبت شده است.

مرکز خبرنگاران افغامستان همچنان افزوده که امین‌الله عالمی، صاحب‌امتیاز و مدیرمسئول رادیو ممتاز در فاریاب و سلطان‌علی جوادی، مدیرمسئول رادیو نسیم در ولایت دایکندی نیز از سوی دادگاه امارت اسلامی به یک سال زندان محکوم شده‌اند.

گفتنی است که آقای کریمی امروز دوشنبه مورخ 23 دلو سال جاری از بند رها گردیده و به خانه خود بازگشته است.

محمد حفیظ فرملی
#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.