خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

یوناما: توانمندسازی زنان و دختران افغانستان به مقابله با چالش‌ها کمک می‌کند !

یوناما: توانمندسازی زنان و دختران افغانستان به مقابله با چالش‌ها کمک می‌کند !

دفتر هیأت معاونت سازمان ملل متحد به‌مناسبت «روز جهانی زنان در ساینس» گفته است که توانمندسازی زنان و دختران در عرصه‌ی ساینس، برای مقابله با چالش‌هایی مانند تغییرات اقلیمی کمک می‌کند.

خبرگزاري حاما: این نهاد امروز (یک‌شنبه، ۲۲ دلو) با نشر پستی در ایکس نوشته است که در کنار زنان و دختران افغانستان که برای آموزش جهت مبارزه با چالش‌های ملی و جهانی تلاش می‌کنند می‌ایستد.

رزا اوتنبایوا، رییس یوناما در این مورد گفته است: «توانمندسازی زنان و دختران در عرصه‌ی ساینس در افغانستان زمینه‌ی فعالیت نیمی از پیکر جامعه را در امر مبارزه با چالش‌های مانند مقاومت در برابر تغییرات اقلیمی و توسعه پایدار فراهم می‌کند.»

او افزوده است: «ما باید امروز و هر روز برای این توانمند‌سازی تلاش کنیم.»

روز جهانی زنان در ساینس؛ سفارت امریکا: توانمندسازی زنان و دختران در ساینس آینده‌ی افغا‌نستان را روشن‌تر می‌سازد
سازمان ملل: زنان باید بخشی از گفت‌وگوها در مورد آینده‌ی افغانستان باشند
حمایت از بازماندگان خشونت؛ «جهان را نارنجی بسازید»
یوناما در حالی بر توانمندسازی زنان و دختران در افغانستان تأکید کرده است که امارت اسلامي از زمان تسلط دوباره بر این کشور، دختران بالاتر از صنف ششم را از رفتن به مکتب منع و دروازه‌ی دانشگاه‌ها را به‌روی دانشجویان دختر بسته‌اند.

علاوه بر این، محدودیت‌های گسترده بر حضور زنان در اجتماع و فعالیت‌های آنان در عرصه‌های مختلف ایجاد کرده‌ است.

«روز جهانی زنان در ساینس» از سال ۲۰۱۵ به این‌سو‌ برای ارتقای سطح دسترسی و مشارکت کامل زنان و دختران در زمینه‌های ساینس، فناوری، انجنیری و ریاضیات از سوی یونسکو تجلیل می‌شود.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد در دسامبر سال ۲۰۱۵ میلادی با صدور قطع‌نامه‌‌ای، یازدهم فبروری را به‌عنوان روز جهانی زنان در ساینس تصویب کرد‌.

ديانا سلطاني
‏#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.