خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

سیزدهم‌ فبروری مصادف‌ است با روز جهانی رادیو !

سیزدهم‌ فبروری مصادف‌ است با روز جهانی رادیو !

سیزدهم فبروری ( 24 دلو ) مصادف اس با روز جهانی رادیو که هر ساله از سوی نهادهای حامی رسانه یابود گردیده و از این روز باشکوه به عنوان اولین اقدام ارتباط رسانه با خانه ها یاد نیز می شود.

خبرگزاری حاما: آمارهای که از سوی نی یا نهاد پشتیبان رسانه‌های آزاد افغانستان نشان می‌دهد که هفتاد و سه درصد جمعیت کشور برنامه‌های رادیویی گوش می‌کنند.

نهاد نی می‌گوید که بیش از هفتاد درصد جمعیت کشور اطلاعات مورد نیاز شان را با شنیدن رادیو می‌گیرند و بیست و پنج درصد دیگر از تلویزیون‌ها به دست می‌آورند، اما نزدیک به پنج درصد دیگر به علت نبود موج رادیو و آنتن تلویزیون نه به تلویزیون و نه هم به رادیو دسترسی ندارند.

از آن‌جا که صدها رسانه‌ تصویری و چاپی در کشور آغاز به فعالیت کرده اما رادیو هنوزهم‌ محبوبیت‌ خود را در میان‌ِ مردم از دست‌ نداده‌ است.

مجیب خلوتگر، رییس اجرایی نهاد پشتیبان رسانه‌های آزاد افغانستان می‌گوید که باشندگان‌ِ ولایت‌های‌ دور‌دست افغانستان توسط رادیو می‌توانند از مهم‌ترین‌ خبرها آگاه شوند.

بربنیاد آمارهای نی، اکنون از میان دو صد و چهل و یک چینل موج رادیو، یک صد و هفتاد و شش رادیو نشرات دارند و از سال دو هزار و سیزده میلادی به این طرف، ده رادیو به علت مشکلات امنیتی از نشرات بازمانده‌اند.

زهره”قریشی”
خبرگزاری حاما

Input your search keywords and press Enter.