خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

مجلس سنای آمریکا بسته کمک ۹۵ میلیارد دالری به اوکراین، تایوان و اسرائیل را تصویب کرد !

مجلس سنای آمریکا بسته کمک ۹۵ میلیارد دالری به اوکراین، تایوان و اسرائیل را تصویب کرد !

مجلس سنای آمریکا پس از ماه‌ها اختلاف میان جمهوری‌خواهان و دموکرات‌های سنا اعلام کرده که بسته کمک‌های ۹۵.۳ میلیارد دالری به اوکراین، اسرائیل و تایوان را تصویب کرده است.

خبرگزاری حاما: مجلس سنای آمریکا روزسه‌شنبه، ۱۳ فبروری گفته سناتوران آمریکایی با ۷۰ رای موافق در برابر ۲۹ رای مخالف به ارسال بسته‌ کمک مالی موافقت کرده‌‌اند.

بر اساس گزارش‌ها در این بسته ۶۰ میلیارد دلار کمک به اوکراین، ۱۴ میلیارد دلار کمک به اسرائیل برای تقویت ارتش این کشور در جنگ علیه حماس، و ۱۰ میلیارد دلار برای ارسال کمک‌های انسان دوستانه به غیرنظامیان در غزه پیش‌بینی شده است.

باوجود مخالفت تندرو‌های جمهوری خواه در مجلس نمایندگان جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا همواره بر ارسال کمک‌ها بر اوکراین و اسرائیل تاکید کرده است.

او پیش از این عواقب تصویب نشدن کمک مالی به اوکراین، اسرائیل و تایوان را تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا خوانده و از مجلس نمایندگان خواسته بود تا لایحه کمک ۹۵ میلیارد دالری را تصویب کنند.

این در حالی است که کمک مالی آمریکا با استقبال رئیس جمهور اوکراین قرار گرفته و با انتشار پیامی گفته که این کمک‌ها اوکراین را به «صلح نزدیکتر وثبات جهانی » را احیا میکند.

گفتنی است که سازمان ملل و شماری بزرگی از کشور‌های جهان حملات اسرائیل در غزه را «جنایت» خوانده و بر آتش‌‌بس میان طرف‌های درگیری تاکید کرده‌‌اند.

محمد حفیظ فرملی
#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.