خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

کاظمی قمی: اگر مسیر کمیته تماس دنبال شود، با افغانستان باثبات روبرو خواهیم شد!

کاظمی قمی: اگر مسیر کمیته تماس دنبال شود، با افغانستان باثبات روبرو خواهیم شد!

نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان تاکید کرد: اگر مسیر ‎کمیته تماس منطقه‌ای مورد توجه دیگران قرار گیرد، مسیر تعامل دنبال شود با افغانستان باثبات روبرو خواهیم شد.

خبرگزاري حاما: به گزارش ایسنا، حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان در شبکه ایکس نوشت: «حکومت سرپرست دو شرط مهم برای مشارکت خود در دوحه را اعلام کرد.

وی همچنین تاکید کرد: فرصت خوبی است معلوم شود گزاره یافتن «راهی منصفانه» برای تعامل که ذیل اهداف نشست آمده چه میزان جدی است؟

کاظمی قمی خاطرنشان کرد: اگر مسیر ‎کمیته تماس منطقه‌ای مورد توجه دیگران قرار گیرد، مسیر تعامل دنبال شود با افغانستان باثبات روبرو خواهیم شد.

نشست دوحه برای افغانستان به ابتکار سازمان ملل، اواخر ماه جاری در پایتخت قطر برگزار می‌شود و در آن نمایندگان کشورها درباره پیشنهادات فریدون سینیرلی اوغلو، هماهنگ‌کننده سازمان ملل در امور افغانستان درباره پیوستن این کشور به جامعه بین‌المللی، مسیرهای تعامل با حکومت سرپرست در کابل و تعیین نماینده ویژه سازمان ملل متحد برای افغانستان تصمیم می‌گیرند.

کشورهای منطقه و حکومت سرپرست افغانستان اما با هرگونه تعیین نماینده ویژه سازمان ملل برای افغانستان در حالی که دفتر یوناما در کابل فعال است مخالفت و بر پی‌گیری ابتکار گروه تماس منطقه‌ای برای حل مسایل افغانستان تاکید کرده‌اند
.
ديانا سلطاني
‏#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.