خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

واکنش سخنگوی وزارت خارجه پاکستان درباره گفته‌های ستانکزی در مورد خط فرضی دیورند !

واکنش سخنگوی وزارت خارجه پاکستان درباره گفته‌های ستانکزی در مورد خط فرضی دیورند !

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان به اظهارات اخیر شیر محمد عباس ستانکزی، معین سیاسی وزارت امور خارجه امارت اسلامی افغانستان در مورد خط فرضی دیورند واکنش نشان داده و آنرا ادعای بی‌اساس خوانده است.

خبرگزاری حاما: ستانکزی اخیراً در مراسم بزرگداشت از سال‌روز خروج نیروهای شوروی از افغانستان گفته بود که نیمی از افغانستان در آن سوی خط فرضی دیورند است و این خط از سوی انگلیس‌ها بر مردم افغانستان تحمیل شده بود، او افزوده بود که خط دیورند از سوی افغانستان هرگز به رسمیت شناخته نخواهد شد.

اما ممتاز زهرا بلوچ، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه‌ای روز جمعه این ادعا را «خودخواهانه و بی‌اساس» خوانده است.

او گفته است: «هر گونه ادعای خودخواهانه و بی‌اساس در مورد قانونی بودن و حرمت مرز پاکستان و افغانستان نمیتواند واقعیت‌های جغرافیایی، تاریخی و قانون بین الملل را تغییر دهد.»

بلوچ به افغانستان توصیه کرده است که به «نگرانی‌های امنیتی پاکستان رسیدگی کند، نه اینکه با چنین اظهارات ناگوار، توجه مردم را منحرف کند.»

او افزوده است که پاکستان متعهد به تسهیل عبور افراد و کالاها از مرز پاکستان و افغانستان بر اساس اصول روابط بین دولت‌ها است.

محمد حفیظ فرملی
#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.