خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

متهم‌ دانسته‌ شدن پوتین به قتل نوالنی از سوی سران چندین کشور!

متهم‌ دانسته‌ شدن پوتین به قتل نوالنی از سوی سران چندین کشور!

چندین تن از سران کشور‌ها، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را متهم به قتل نوالنی کرده‌اند.

خبرگزاری حاما: مقام های روسیه روز گذشته(جمعه،۲۷‌ دلو) اعلام کردند که الکسی نوالنی هنگام قدم زدن احساس بدی کرده و از هوش رفت.

همزمان با این، چندین تن از سران کشور ها، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را مسئول قتل نوالنی خوانده اند.

در همین حال، جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده امریکا، به جمع دیگر کشور های غربی پیوسته، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را”مسئول” مرگ الکسی نوالنی، رهبر زندانی اپوزیسیون دانسته، محکوم کرد.

مرگ نوالنی واکنش های گسترده‌ای را در سطح جهان بر انگیخته است.

از سوی‌هم، ادگارز راینکیویچ رئیس جمهور لاتویا در شبکه اجتماعی ایکس خود نوشته که نوالنی به طرز وحشیانه ای توسط کرملین کشته شده است.

با این‌حال، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین که با اولاف شولز، صدراعظم جرمنی در برلین صحبت می کرد، گفت که پوتین باید مسئول قتل نوالنی شناخته شود.

شولز گفت، مرگ نوالنی نشان می دهد که چه گونه رژیمی در روسیه حاکم است.

اورزولا ون دیر لاین، رئیس کمیسیون اروپایی گفت که مرگ نوالنی نشان می دهد که پوتین از هیچکسی به حدی بیم ندارد تا از مخالفانش.

همچنان دیوید کامرون وزیر امور خارجه بریتانیا، صدراعظم بلغاریا، رئیس پارلمان اروپا و مقامات کشورهای دیگر نیز از مبارزات نوالنی تمجید کردند نیز پوتین را مسئول مرگ نوالنی خواند.

این در حالی است که ناوالنی ۴۷ سال داشت و به یک اردوگاه کیفری در قطب شمال منتقل شده بود که یکی از سخت‌ترین زندان‌های روسیه محسوب می‌شود. و تابستان سال گذشته هم یک جلسه محاکمه داشت و دوره حبس او تا زمان مرگش ادامه داشت.

نیلوفر موسوی
‏#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.