خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

مکرون برای به رسمیت شناختن فلسطین از سوی فرانسه چراغ سبز نشان داد !

مکرون برای به رسمیت شناختن فلسطین از سوی فرانسه چراغ سبز نشان داد !

امانویل مکرون، رئیس جمهور فرانسه روز جمعه گفت که به رسمیت شناختن کشور فلسطین دیگر یک تابو (اقدام ناپسند) برای فرانسه نیست و اگر تلاش‌ها برای راه حل دو دولت به دلیل مخالفت اسرائیل متوقف شده، پاریس حاضر است این تصمیم را بگیرد.

خبرگزاری حاما: به گزارش رویترز، به رسمیت شناختن یک‌جانبه فرانسه بدون مذاکرات واقعی، تغییر چندانی در وضعیت منطقه به‌میان نخواهد آورد، اما از لحاظ دیپلوماتیک تاثیر خواهد داشت.

بنیامین نتنیاهو، صدر اعظم اسرائیل، مخالفت خود را با حاکمیت فلسطین اعلام کرده و گفته است که در مورد کنترول کامل امنیتی اسرائیل در غرب اردن سازش نخواهد کرد.

قانونگذاران فرانسه‌ای در سال ۲۰۱۴ در یک رای‌دهی از دولت خود خواستند فلسطین را به رسمیت بشناسد، اقدامی نمادین که تاثیر کمی بر موضع دیپلوماتیک فرانسه داشت.

این اولین بار است که یک رهبر فرانسوی چنین پیشنهادی را مطرح می‌کند.

حمله‌های اسرائیل در غزه پس از هفتم اکتوبر سال ۲۰۲۳ بیش از ۲۸ هزار کشته بر جای گذاشته و بیش از دو میلیون نفر آواره شده اند.

مکرون در کنار پادشاه اردن در پاریس گفته است: «شرکای ما در منطقه، به ویژه اردن، در مورد آن کار میکنند، ما با آنها در مورد آن کار میکنیم.

ما آماده ایم تا در اروپا و شورای امنیت به آن کمک کنیم، به رسمیت شناختن کشور فلسطین یک تابو برای فرانسه نیست.»

وی افزوده است: «ما مدیون فلسطینی‌هایی هستیم که آرزوهای شان برای مدت طولانی پایمال شده است، ما مدیون اسرائیلی ‌هایی هستیم که بزرگترین کشتار یهودی ستیزانه قرن ما را پشت سر گذاشتند، ما مدیون منطقه‌ای هستیم که در آرزوی فرار از ترویج دهندگان هرج و مرج و کسانی که بذر انتقام می کارند، هستیم.»

در حالی که اکثر کشورهای در حال توسعه، فلسطین را به عنوان یک کشور به رسمیت می‌شناسند، اکثر کشورهای اروپای غربی این کار را نکرده اند، و استدلال میکنند که یک کشور مستقل فلسطینی باید از مذاکرات با اسرائیل پدید آید.

مکرون افزوده است که حمله اسرائیل بر شهر رفح منجر به فاجعه انسانی بی‌سابقه میشود و نقطعه عطف در جنگ خواهد بود.

محمد حفیظ فرملی
#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.