خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

محبوبه سراج ؛ حقوق زنان افغان امروز در دومین روز نشست دوحه مورد بحث قرار خواهد گرفت !

محبوبه سراج ؛ حقوق زنان افغان امروز در دومین روز نشست دوحه مورد بحث قرار خواهد گرفت !

محبوبه سراج، نماینده جامعه مدنی و زنان افغانستان میگوید که در نشست امروز در دوحهٔ قطر، حقوق زنان افغان مورد بحث قرار خواهد گرفت.

خبرگزاری حاما: محبوبه سراج شام دیروز با ارسال پیامی از دوحه به رادیو آزادی گفته است که “وظیفه من شخصاً یا کل ما/ به صورت عموم، به خاطر موضوع زن‌های افغانستان است.

این مسئله برای من بی‌حد و اندازه مهم است و من می خواستم که در جایی باشم که بالاخره صدایم برسد، این موضوع پیگیری شود و راستی، یک کسی سر موضوع زنان افغانستان تصمیم درستی بگیرد.”

محبوبه سراج، لطف الله نجفی زاده، میترا مهران و شاه گل رضایی به نمایندگی از جامعه مدنی افغانستان در نشست دوحه، شرکت دارند.

امارت اسلامی بعد از حاکمیت دوباره در افغانستان در آگست سال ۲۰۲۱، دختران افغان بالاتر از صنوف ششم را از رفتن به مکتب منع کرده و در اواخر سال ۲۰۲۲ دروازه ‌های پوهنتون‌ها را نیز به روی دختران و زنان افغان بستند.

علاوه بر این، کار زنان را در تمام سازمان‌های غیردولتی و اکثر ارگان های دولتی ممنوع کرده و در بسیاری بخش‌های دیگر محدودیت های را بر آنان اعمال کرده اند.

دراولین روز نشست دوحه، مذاکرات از سوی نمایندگان ویژه کشور‌های مختلف انجام شد و بر اساس گزارش‌ها آنتونیو گوترش، منشی عمومی سازمان ملل متحد که دیروز یکشنبه وارد شهر دوحه پایتخت قطر شده بود، عصر روز نشست دوحه را در عقب دروازه‌های بسته، رسماً افتتاح کرد.

این در حالی است که از امارت اسلامی برای شرکت در نشست دوحه دعوت شده بود، اما به دلیل اینکه به عنوان طرف اصلی افغانستان دعوت نشده بودند، مشارکت خود را مفید ندانستند.

محمد حفیظ فرملی
#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.