خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

عالیه بنت احمد بن سیف آل ثانی؛ نشست دوحه برای افغانستان سودمند است !

عالیه بنت احمد بن سیف آل ثانی؛ نشست دوحه برای افغانستان سودمند است !

نماینده دایمی قطر در سازمان ملل نشست دوحه به میزبانی دبیرکل سازمان ملل متحد درباره افغانستان را سودمند خوانده و گفته فرصت خوبی برای برقراری صلح پایدار در افغانستان است.

خبرگزاری حاما: عالیه بنت احمد بن سیف آل ثانی نماینده دایمی قطر در سازمان ملل نشست دوحه به میزبانی دبیرکل سازمان ملل متحد درباره افغانستان را سودمند خوانده و گفته که این نشست فرصت خوبی برای تلاش‌های بین‌المللی برای برقراری صلح پایدار در افغانستان بود.

نماینده دایمی قطر در سازمان ملل در ایکس نوشته که قطر به تلاش‌های میانجی‌گری خود برای پشتیبانی از افغان‌ها به ویژه زنان و دختران ادامه خواهد داد.

گفتنی است که دومین نشست مشورتی سازمان ملل متحد در کمتر از یک سال گذشته، روز یکشنبه در دوحه پایتخت قطر آغاز به‌کار کرد، اما نماینده‌ای از امارت اسلامی در این نشست حضور نیافت.

بنابر اعلام دفتر دبیرکل سازمان ملل، در این نشست علاوه بر نمایندگان شماری از کشورها و نهادهای بین‌المللی، نمایندگان جامعه مدنی و زنان افغانستان نیز دعوت شده‌اند.

نمایندگان آمریکا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، نروژ، سوئیس، روسیه، چاپانن، کره جنوبی، چین، اندونزی، هند، پاکستان، ترکیه، تاجیکستان، ترکمنستان، قزاقستان، قرقیزستان، امارات متحده عربی، عربستان سعودی، ایران، اتحادیه اروپا، سازمان همکاری اسلامی و سازمان همکاری شانگهای در این نشست دو روزه شرکت دارند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داده بود که، انتظار میرود در این نشست درباره افزایش تعامل با افغانستان و اتخاذ رویکردی که هماهنگی بیشتری در برابر این کشور و حکومت سرپرست داشته باشد، بحث و گفت‌وگو شود.

وزارت امور خارجه حکومت امارت اسلامی شنبه شب با انتشار بیانیه‌ای در شبکه ایکس اعلام کرد که هیات این گروه تنها در صورت پذیرفته شدن به عنوان نمایندهٔ رسمی افغانستان در این نشست شرکت خواهد کرد.

محمد حفیظ فرملی
#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.