خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

ناروی در آینده نزدیک نشستی درباره تغییرات اقلیمی در افغانستان برگزار میکند !

ناروی در آینده نزدیک نشستی درباره تغییرات اقلیمی در افغانستان برگزار میکند !

تاریه مگنوسن، رئیس کمیته ناروی برای افغانستان گفته که ناروی نشستی درباره پیامدهای تغییرات اقلیمی در افغانستان برگزار خواهد کرد.

خبرگزاری حاما: رادیو و تلویزیون ملی افغانستان روز دوشنبه (۳۰ دلو) به نقل از مگنوسن گزارش داد که این نشست در ماه اپریل در کابل و ناروی برگزار خواهد شد.

به گزارش این رسانه، مگنوسن گفته که با اداره ملی محیط زیست و نهادهای بین‌المللی نشستی با محوریت تغییرات اقلیمی در افغانستان در کابل برگزار خواهند کرد.

زین‌العابدین عابد در این دیدار درباره پیامدهای منفی تغییرات اقلیمی در زمینه‌های زراعت، آبیاری، صحت و برخی از بخش‌های دیگر یاد کرده است.

در ماه سرطان سال گذشته دفتر هماهنک‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل گفت که افغانستان در بین ده کشور آسیب‌پذیر و در معرض تغییرات اقلیمی و بلایای طبیعی قرار دارد.

این سازمان نسبت به تشدید خشکسالی در افغانستان هشدار داده و آن را تهدیدی برای معیشت مردم و گرسنگی دانسته است.

سازمان ملل در ماه جدی گذشته بار دیگر نسبت به افزایش بلایای طبیعی هشدار داد و گفت که بیابان‌زایی بیش از ۷۵ درصد از زمین‌های شمال، غرب و جنوب افغانستان را تحت تاثیر قرار داده است.

براساس برآورد سازمان ملل،افغانستان چهارمین کشور در معرض خطر و هشتمین کشور آسیب‌پذیر در برابر تغییرات اقلیمی قلمداد می‌شود.

محمد حفیظ فرملی
#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.