خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

جاپان برای غنی‌سازی موزیم ملی افغانستان اعلام آمادگی کرد !

جاپان برای غنی‌سازی موزیم ملی افغانستان اعلام آمادگی کرد !

وزارت اطلاعات و فرهنگ حکومت سرپرست با نشرخبرنامه‌ای از دیدار عتیق‌الله عزیزی، معین این وزرات با تاکایوشی کورومایا، سفیر جاپان در کابل خبر داده و گفته که این کشور برای غنی‌سازی موزیم ملی افغانستان با امارت اسلامی همکاری میکند.

خبرگزاری حاما: این وزارت در خبرنامه‌ای که روز یکشنبه، ششم حوت منتشر کرده به نقل از عتیق‌الله عزیزی نوشته است که در موزیم ملی آثار تاریخی از دوره‌های مختلف موجود است، اما امکانات کافی برای حفظ و نگهداری آنها وجود ندارد.

او در دیدارش با سفیر جاپان در کابل این اظهارات را مطرح کرده و از سفیر جاپان خواسته که در قسمت‌ غنی‌سازی موزیم ملی افغانستان و ساخت یک ساختمان جدید در کشور همکاری کنند.

صبغت‌الله عابد، رئیس موزیم ملی افغانستان هم که در این دیدار حضور داشته، همکاری و کمک جاپان را برای تجهیز موزیم ملی ضروری عنوان کرده است.

خبرنامه‌ به نقل از سفیر جاپان در این دیدار افزوده است که جاپان برای نگهداری آثار تاریخی افغانستان عملا فعالیت خود را آغاز کرده و در آینده نزدیک متخصصان و باستان‌شناسان این کشور سفری به افغانستان خواهند داشت.

تعمیر کنونی موزیم ملی افغانستان در کابل دو طبقه دارد و تا سال ۱۹۹۲ نزدیک به صدهزار آثار باستانی از ادوار مختلف را در خود جای داده بود.

محمد حفیظ فرملی
#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.