خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

ملل متحد: سازمان‌های غیردولتی ستون فقرات توسعه‌های اجتماعی هستند !

ملل متحد: سازمان‌های غیردولتی ستون فقرات توسعه‌های اجتماعی هستند !

سازمان ملل متحد به مناسبت بیست‌وهفتم فبروری که برابر است با روز جهانی سازمان‌های مردم‌ نهادهای (غیردولتی و غیرانتفاعی) گفته است که این سازمان‌ها ستون فقرات توسعه، کمک‌های بشردوستانه و واکنش‌های اضطراری هستند.

خبرگزاری حاما: آژانس توسعه‌ای سازمان ملل متحد (یو ان دی پی) روز سه شنبه(بیست‌وهفتم فبروری) در شبکه اجتماعی اکس نوشته است که این سازمان در سال ۲۰۲۳ با مشارکت سازمان‌های غیردولتی در افغانستان به میلیون‌ها انسان نیازمند رسیدگی کرده است.

گفتنی است که نخستین بار به تاریخ ۲۷ فبروری سال ۲۰۱۴، رویداد جهانی که امروز بنام «روز جهانی سازمان‌های مردم‌نهاد» خوانده میشود به‌منظور بزرگداشت و تکریم فعالیت همه‌ سازمان‌های غیردولتی و غیرانتفاعی به تقویم جهانی اضافه شد.

سازمان‌های مردم نهاد معمولا به‌گونه‌ مستقل (مخصوصا مستقل از دولت) فعالیت میکنند و بعد از جنگ جهانی دوم مخصوصا، کارساز بودن این نهادها برای ساختن جامعه‌ای عاری از چالش‌ها و مسائل اجتماعی به رسمیت شناخته شده است.

در افغانستان نیز سازمان‌های مردم نهاد زیادی در هماهنگی با سازمان‌های بین‌المللی فعالیت میکنند اما تعداد دقیق آن مشخص نیست و تحقیق جامعی نیز در مورد کارساز بودن این نهادها انجام نشده است.

محمد حفیظ فرملی
#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.