خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

برنامه‌ جهانی‌ غذا در یک ماه گذشته به حدود ۸ میلیون نفر در افغانستان کمک کرده است !

برنامه‌ جهانی‌ غذا در یک ماه گذشته به حدود ۸ میلیون نفر در افغانستان کمک کرده است !

برنامه جهانی غذا اعلام کرده که در یک ماه گذشته برای نزدیک به ۷.۹میلیون تن در افغانستان مواد غذایی و پول نقدی توزیع کرده است.

خبرگزاری حاما: این سازمان امروز چهارشنبه (نهم حوت) با نشر گزارشی گفته که این کمک‌ها به منظور تقویت محلی، جلوگیری از سوء‌تغذیه و یادگیری بهتر دانش‌آموزان صورت گرفته است.

این نهاد روزشنبه (پنجم حوت) نیز با نشر گزارشی در شبکه‌ اجتماعی اکس یادآور شده که به مدت شش ماه گذشته برای بیش از ۳۱هزار کودک غذاهای مغذی تهیه کرده و برای بیش از ۱۳هزار مادر باردار و شیرده با سوءتغذیه‌ حاد نیز کمک‌های فوری توزیع کرده است.

این در حالی است که برنامه جهانی غذا و شماری دیگر از نهاد‌های امدادرسان بین‌المللی همواره از کمبود بودجه و افزایش سطح نیازمندان در افغانستان هشدار داده‌ است.

چنانچه این سازمان به تازگی در شبکه‌ اجتماعی اکس نوشته است که میلیون‌ها نفر در افغانستان از گرسنگی حاد رنج میبرند و از ۴۳ میلیون جمعیت (نفوس تخمینی افغانستان) بیش از نیمی از آنان مجبورند وعده‌های غذایی خود را کاهش دهند.

یافته‌های برنامه جهانی غذا نشان میدهد که حداقل ۱۶ میلیون نفر در افغانستان به‌صورت روزانه نگرانی نداشتن غذای لازم را تجربه میکنند.

گفتنی است که افغانستان با یکی از جدی‌ترین بحران‌های بشری در جهان مواجه است، این بحران معمولا در زمستان به دلیل بندش راه‌ها افزایش میابد.

محمد حفیظ فرملی
#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.