خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

‏وزارت معادن؛ میزان ‎استخراج روزانه نفت در حوزه آمو دریا به ۱۳۵۰ تُن افزایش یافت !

‏وزارت معادن؛ میزان ‎استخراج روزانه نفت در حوزه آمو دریا به ۱۳۵۰ تُن افزایش یافت !

وزارت معادن و پترولیم میگوید که با حفاری و فعال نمودن شش حلقه چاه جدید در حوزه نفتی ‎آمودریا مجموع چاه‌های فعال به ۲۴ حلقه و میزان استخراج آن به ۱۳۵۰ تن نفت در روز افزایش یافت.

خبرگزاری حاما: حوزه نفتی آمو دریا مشمول ولایت‌های سرپل، جوزجان و فاریاب در شمال کشور موقعیت داشته که از ۱۵ حلقه چاه بلاک‌های قشقری، ۶ حلقه چاه بلاک‌های انگوت و ۳ حلقه چاه بلاک‌های آق دریا روزانه مقدار ۱۳۵۰ تن ‎نفت استخراج می‌گردد و تصفیه آن توسط بخش خصوصی در داخل کشور انجام میشود.

به گفته‌ وزارت ‎معادن در حوزه نفتی آمو دریا در کنار ساخت سرک‌ها، اعمار ساختمان‌ها و ذخیره‌های نفتی در ساحات مختلف، سروی‌های دوبعدی و سه بعدی نیز در این حوزه نفتی جریان دارد.

این وزارت همچنان افزوده است که قرار است تا ختم سال ۲۰۲۴ میلادی ۱۲ حلقه چاه در ‎قشقری، ۸ حلقه چاه در زمرد سای، یک حلقه چاه در بازار کمی و ۲ حلقه چاه در بلاک‌های آق دریا حفاری گردد که تعداد مجموعی چاه‌های فعال حوزه نفتی آمو دریا به ۴۷ حلقه چاه و استخراج روزانه به ۳۰۰۰ تن خواهد رسيد.

وزارت معادن و ‎پترولیم اظهار داشت که فعلا ۱۵۰۰ نفر به شکل مستقیم و غیر مستقیم در حوزه نفتی آمو دریا مصروف کار هستند که با گذشت هر روز ساحه کاری وسیع‌تر و فرصت‌های کاری بیشتر به‌وجود می‌آید.

محمد حفیظ فرملی
#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.