خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

مخالفت ایرلندی‌ها در یک همه‌پرسی با اصلاح تعریف زن و خانواده در قانون اساسی !

مخالفت ایرلندی‌ها در یک همه‌پرسی با اصلاح تعریف زن و خانواده در قانون اساسی !

همه پرسی در ایرلند برای بازتعریف نقش و جایگاه زن در خانواده با ۶۷.۶۹ درصد رای مخالف رد شد، و رای «نه» در صدر آرا قرار گرفت.

خبرگزاری حاما: لئو وارادکار، نخست وزیر ایرلند، همه‌پرسی را روز جمعه همزمان با روز همبستگی زن برگزار کرد تا به نوعی بتواند از همزمانی این دو رویداد برای اصلاح تعریف از خانواده در قانون اساسی استفاده کند.

در همین حال، رای‌دهندگان ایرلندی در همه‌پرسی پیشنهاد دولت این کشور برای اصلاح تعریف قانون اساسی این کشور از خانواده و نقش زن در خانه مخالفت کردند.

از سوی‌هم، در این همه‌پرسی بیش از ۶۷ درصد از رای‌دهندگان به پیشنهادی دولت و احراب سیاسی ایرلند برای گسترش تعریف از خانواده در قانون اساسی مخالفت کردند.

گفته می‌شود که این همه‌پرسی از مشارکت زیر ۵۰ درصدی در اغلب ۳۹ حوزه انتخابیه بوده است؛ اما شمارش آرا در صبح روز شنبه نشان داد که رای «نه» در بسیاری از حوزه‌ها پیشتاز است و در برخی از حوزه‌ها بیش از ۷۰ درصد آرای شمرده شده را به خود اختصاص داده است.

قابل ذکر است که، نخست وزیر ایرلند در واکنش به نتیجه همه‌پرسی گفت:«وظیفه ما بود که اکثریت مردم را به رای مثبت دادن به این همه‌پرسی متقاعد کنیم و واضح است که ما دراین کار شکست خوردیم.»

این در حالی است که ایرلند، کشوری با ۵.۳ میلیون نفر جمعیت در اتحادیه اروپا، ازدواج همجنسگرایان را در سال ۲۰۱۵ و سقط جنین را در سال ۲۰۱۸ قانونی کرد.

نیلوفر موسوی
‏#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.