خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

حملات هوایی پاکستان در نقاط مختلف در خاک افغانستان !

حملات هوایی پاکستان در نقاط مختلف در خاک افغانستان !

گزارش‌های تایید شده نشان می‌دهد که دولت جدید پاکستان به رهبری شهباز شریف با استفاده از جت‌های جنگنده‌ نقاط مختلفی را در داخل خاک افغانستان بمباران کرده است.

خبرگزاری حاما: طبق گزارش‌های موجود، دست‌کم دو جت جنگنده‌ی پاکستانی بامداد روز دوشنبه، بیست‌وهشتم حوت بر فرار ولایت‌هایی که در امتداد خط دیورند قرار گرفته‌اند به پرواز درآمده و نقاط مختلفی را در ولسوالی برمل ولایت پکتیکا بمباران کرده است.

رسانه‌های پاکستانی گزارش داده‌اند که «احتمالا» در این حملات غیرمنتظره، مواضع و پناه‌گاه‌های تحریک طالبان پاکستانی (تی تی پی) هدف قرار گرفته اند.

تحریک طالبان پاکستان در بیانیه‌ای که ساعاتی پس از حملات منتشر شده، وقوع حملات هوایی پاکستان در داخل خاک افغانستان را تایید کرده و آنرا «بی‌رحمانه» توصیف کرده است.

این گروه شبه‌نظامی در بیانیه‌ی خود گفته که بر علاوه‌ی سه منطقه در ولسوالی برمل ولایت پکتیکا، مناطقی نیز در ولایت خوست بمباران شده است.

در همین حال یک منبع آگاه از میان مقامات امارت اسلامی به شرط ذکر نشدن نامش به خامه پرس تایید کرد که پاکستان حوالی ساعت ۳:۰۰ بامداد روز دوشنبه مناطق مختلف در ولایت‌های پکتیکا و کنر را بمباران کرده است.

هنوز از تلفات و خسارات احتمالی این حملات جزییاتی در دست نیست و امارت اسلامی نیز تاکنون به گونه‌ی رسمی به این اقدام دولت جدید پاکستان پاسخ نداده است.

منابع مردمی در ولایت پکتیا تایید می‌کنند که ساعاتی پس از حملات هوایی پاکستان، گذرگاه خرلاچی به روی رفت و آمد مسدود شده است.

منبع به خامه پرس گفت که پس از حملات هوایی پاکستان، تنش‌های مسلحانه‌ای میان مرزبابان امارت اسلامی و پاکستان در این گذرگاه رخ داده و این درگیری همچنان ادامه دارد.

خبرگزاری حاما

Input your search keywords and press Enter.