خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

پیروزی مجدد پوتین در انتخابات ریاست جمهوری روسیه !

پیروزی مجدد پوتین در انتخابات ریاست جمهوری روسیه !

طبق اعلام کمیسیون انتخابات روسیه، ولادیمیر پوتین، رییس جمهور فعلی این کشور ۷۸ درصد از آرا را کسب کرده و پیشتاز انتخابات است. این نتیجه بر اساس شمارش ۶۰درصد از صندوق‌ حوزه‌های رای‌گیری بدست آمده است.

خبرگزاری حاما: طبق اعلام کمیسیون انتخابات روسیه، ولادیمیر پوتین، رییس جمهور فعلی این کشور ۷۸ درصد از آرا را کسب کرده و رییس جمهور روسیه مجددا انتخاب گردید.

آقای پوتین یک‌شنبه شب به خبرنگاران گفت: « من از اعتماد مجدد مردم تشکر می‌کنم.» این برای پنجمین بار در طول ۲۵ سال است که پوتین زمام قدرت را بدست می‌گیرد.

او همچنان افزود که حضور غرب در اوکراین می‌تواند جهان را در آستانه‌ی جنگ جهانی سوم قرار دهد.

رییس جمهور روسیه در مقر ستاد انتخاباتی خود خطاب به سربازان روسیه در جنگ اوکراین گفت: «انها هر چه قدر هم برای ترساندن ما، سرکوب ما و مرعوب کردن تلاش کنند، تاریخ نشان داده که هیچ‌گاه موفق نخواهند شد. آنان چه اکنون و چه در آینده مغلوب خواهند شد.»

در همین حال، ایالات متحده آمریکا انتخابات روسیه را «نه آزاد و نه منصفانه» خواند.

پوتین در سخنرانی خود همچنان گفت که در غرب از بخصوص آمریکا دموکراسی وجود ندارد و سیستم انتخابات مسکو شفافتر از واشنگتن است.

از ولادیمیر پوتین بیشتر به عنوان یک افسر سابق اطلاعاتی یاد می‌کنند که این مرد در سال ۱۹۹۹ به قدرت رسید و ۲۵ سال است که دستگاه قدرت را در کرملین رهبری می‌کند.

خبرگزاری حاما

Input your search keywords and press Enter.