خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

ربوده‌شدن ۸۷تن در ایالت کادونا نایجریا از سوی افراد مسلح !

ربوده‌شدن ۸۷تن در ایالت کادونا نایجریا از سوی افراد مسلح !

مقامات نظامی نایجریا از ربوده‌شدن ۸۷تن به شمول زنان و کودکان در منطقه کجرو ایالت کادونا این کشور از سوی افراد مسلح خبر دادند

خبرگزاری حاما: به گزارش خبرگزاری رویترز، منابع محلی اعلام کردند افراد مسلح در نایجریا روز گذشته (دوشنبه،۲۸ حوت) اقدام به ربودن دستکم ۸۷ نفر شامل زنان و کودکان در ایالت کادونا این کشور کردند.

همزمان با این، منصور حسن، سخنگوی پولیس ایالت کادونا در این باره به رسانه‌ها گفت: این اقدام در روستای کاجورا در شب یکشنبه و اوایل بامداد دوشنبه رخ داد. اکنون نیرو‌های امنیتی با استقرار در محل به دنبال تلاش برای آزادی گروگان‌ها هستند.

وی همچنان افزود: ۸۷ نفر در این حادثه ربوده شدند. با این حال، ۵ تن از اهالی موفق شدند با فرار کردن از دست شبه نظامیان، به خانه خود بازگردند. این پنجمین حمله گروه‌های مسلح به این روستا محسوب می‌شود.

از سوی‌هم، این روستا در ۱۰ کیلومتری جامعه بوداییان نایجریا قرار دارد که در ماه مارچ گروه‌های مسلح ۶۱ تن از اعضای آنها را ربودند.

با این حال، سازمان ملل گفته است که در مرکز و شمال غرب نایجریا افراد مسلح به‌هدف باج‌گیری از مردم اقدام آدم‌ربایی می‌کنند که این امر باعث خشونت در این منطقه و بی‌جاشدن یک میلیون تن از ساکنان محل شده است.

این در حالی است که مقامات نظامی نایجریا گفته چند روز پیش نیز در این کشور ۲۸۶ تن از شاگردان و استادان مکتب از سوی افراد مسلح اختتاف شده بودند.

نیلوفر موسوی
‏#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.