خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

پاکستان دو فرمانده تحریک طالبان پاکستان را در کابل به طالبان افغان تسلیم دادند

اسلام آباد دو قوماندان طالبان پاکستان را به طالبان در کابل تسلیم داده است و هدف از این اقدام را باز نگهداشتن دروازهٔ گفتگو ها خوانده است.

دو قوماندان ارشد تحریک طالبان پاکستان یا TTP به این امیدواری از سوی اسلام آباد به مقام های طالبان در کابل سپرده شده اند که اگر گفتگو های اردوی پاکستان با این گروه نتیجه دهد، آنها رها شوند.

مسلم خان و محمود خان از رهبران ارشد گروه ملا فضل الله در سوات بودند که در سال ۲۰۰۹ میلادی، در جریان عملیات اردوی پاکستان بازداشت شدند.

به گزارش حاما به نقل از رادیو آزادی منابع آگاه از این تحولات که بنابر حساسیت موضوع خواسته اند نام های شان گرفته نشود، به بخش رادیو مشال گفته اند که در حال حاضر یک هیئت اردوی پاکستان در کابل است و با میانجگیری طالبان افغان، با رهبران طالبان پاکستان گفتگو می کند.

اگر روی آتش بس توافق شود، انتظار می رود مسلم خان و محمود خان از بند رها شوند.

عکس آرشیف :تحریک طالبان پاکستان روابط نزدیک با طالبان افغان دارند
عکس آرشیف :تحریک طالبان پاکستان روابط نزدیک با طالبان افغان دارند

داود ختک از رادیو مشال که گزارشی را در این مورد تهیه کرده، در مورد کارنامه های مسلم خان و محمود خان می گوید.

” مسلم خان سخنگوی طالبان در سوات تحت رهبری ملا فضل الله بود. او به ۳‍۱ موردِ قتل متهم است. او در دسمبر سال ۲۰۱۶ از سوی یک محکمه نظامی به اعدام محکوم شد. محمود خان عضو شورای مرکزی طالبان در سوات بود. او در مذاکرات نیز سهم داشت. محمود خان به اتهام ربودن دو شهروند چین به ۲۰ سال زندان محکوم شده است.”

 

اردوی پاکستان در ماه جنوری امسال نیز یک هیئت را به افغانستان فرستاده بود تا با تحریک طالبان پاکستان گفتگو کند.

 

اردوی پاکستان در ماه جنوری امسال، یک هیئت را به افغانستان فرستاد و این هیئت در ولایت خوست با شماری از اعضای تحریک طالبان پاکستان دیدار کرد.

دراین گزارش طالبان پاکستانی در کنار سایر مسایل، خواهان رهایی ۱۰۲ تن از افراد شان از زندان های حکومت پاکستان استند. در میان این افراد، نام های مسلم خان و محمود خان هم دیده می شوند.

اردوی پاکستان تا اکنون در این مورد چیزی نگفته و مقام های طالبان در افغانستان نیز تاکنون در مورد واکنشی نشان نداده اند.

Input your search keywords and press Enter.