خبر دقیق، متوازن و بی‌طرف را از خبرگزاری حاما دنبال کنید

سخنگوی کاخ سفید؛ پاکستان و امارت اسلامی اختلاف شان را از طریق گفت‌وگو حل کنند !

سخنگوی کاخ سفید؛ پاکستان و امارت اسلامی اختلاف شان را از طریق گفت‌وگو حل کنند !

کرین ژان پیر، سخنگوی ریاست‌جمهوری آمریکا از امارت اسلامی در افغانستان و دولت پاکستان خواسته است که هر گونه اختلاف را از طریق گفت‌وگو حل کنند.

خبرگزاری حاما: او روز دوشنبه (۲۸ حوت) در یک نشست خبری در پاسخ به پرسشی درباره‌ حملات هوایی پاکستان به خاک افغانستان گفته است که پاکستان این حملات را در پاسخ به حمله‌ روز شنبه به یک پست نظامی‌اش انجام داده است.

این حمله در میرعلی وزیرستان شمالی انجام شده و در آن هفت نظامی پاکستان کشته شده‌اند.

سخنگوی کاخ سفید از واردشدن تلفات به غیرنظامیان در حملات پاکستان به خاک افغانستان ابراز تأسف کرده و گفته است که امارت اسلامی باید اطمینان حاصل کنند که از خاک افغانستان حملات تروریستی انجام نمیشود.

او از پاکستان نیز خواسته است که خویشتن‌داری و اطمینان حاصل کند که در تلاش‌های ضدتروریسم، غیرنظامیان آسیبی نخواهند دید.

سخنگوی کاخ سفید در ادامه گفته است: «ما از هر دو طرف میخواهیم هر گونه اختلاف را از طریق گفت‌وگو حل کنند.»

او تأکید کرده است که آمریکا متعهد است تا اطمینان حاصل کند که افغانستان دیگر هرگز به پناهگاه امن تروریست‌هایی تبدیل نخواهد شد که میخواهند به ایالات متحده یا دیگر شرکا یا متحدانش آسیب برسانند.

ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت خارجه‌ آمریکا نیز اظهارات مشابهی را درباره‌ حمله‌ هوایی پاکستان به خاک افغانستان مطرح کرده و گفته است که مهم است اقداماتی برای به حداقل رساندن تلفات انجام شود.

با این‌حال، او پاکستان را یک شریک مهم و کلیدی آمریکا خوانده و گفته است زمانی که صحبت از مبارزه با تروریسم و دیگر اولویت‌های مشترک امنیتی به میان می‌آید، امریکا در ارتباط منظم با پاکستان است.

محمد حفیظ فرملی
#Hama_News_خبرگزاری‌حاما

Input your search keywords and press Enter.